Σελιδα τιτλου ταξιδιωτικου οδηγου Ελλαδας του 1894
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρώτη σελίδα ενός από τους οδηγούς του K. BAEDEKER με τίτλο “Greece Handbook for travellers”, Leipsic. Πάνω κεντραρισμένος με κεφαλαία μεγάλα bold γράμματα ο τίτλος «Γραικία». Από κάτω με μικρότερη γραμματοσειρά επεξηγείται ότι πρόκειται για ταξιδιωτικό εγχειρίδιο (αν και έχει 554 σελίδες!). Ακολούθως με bold γράμματα ο εκδότης. Μετά αναφέρονται τα αξιοσημείωτα (για την εποχή εκείνη! συγκρινόμενα με την εποχή των googlemaps, gps, των πανοραμικών λήψεων…): 8 χάρτες, 15 σχέδια και ένα πανόραμα της Αθήνας. Οι χάρτες του Baedeker ήταν πρωτοποριακοί. Συνεργάστηκε με τον σπεσιαλίστα στη χαρτογράφηση Eduard Wagner του Darmstadt. Πιο κάτω βλέπουμε ότι πρόκειται για δεύτερη αναθεωρημένη έκδοση (με πρώτη το 1889). Ακολουθεί ο τόπος και ο χρόνος της έκδοσης και τέλος η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Μαθαίνουμε, λοιπόν, τα αναγκαία στοιχεία της πρώτης σελίδας ενός βιβλίου. Εξάλλου ψάχνουμε στο διαδίκτυο και ανακαλύπτουμε γιατί ο Baedeker ονομάστηκε «πατέρας του μοντέρνου τουρισμού». Τέλος, αναζητούμε όλο το βιβλίο ψηφιοποιημένο!

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΓΛΩΣΣΑ: 1)Αναθέτουμε στους μαθητές να εκδώσουν τον δικό τους ταξιδιωτικό οδηγό έχοντας αυτόν ως πρότυπο (δομή σελίδας τίτλου-περιεχόμενα βιβλίου) αλλά και αναζητώντας στο διαδίκτυο σύγχρονους ταξιδιωτικούς οδηγούς ("Lonely Planet", "National Geographic", "Wikivoyage"). Εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές (π.χ. κυριαρχία της φωτογραφίας έναντι της περιγραφής). Ενδιαφέρουσα η πληροφορία ότι οι προτάσεις για τα αξιοθέατα (star ratings) ήταν καινοτομία αρχικά της M.Starke και κατόπιν του K.Baedecker (1846!). 2) Γράφουν τις σκέψεις τους για τον τουρισμό διαχρονικά-συγκρίνουν τους περιηγητές με τους σημερινούς τουρίστες-ανακαλύπτουν τις αρνητικές (π.χ.τυχοδιωκτισμός) αλλά και τις θετικές όψεις (π.χ θαυμασμός για το φυσικό και ιστορικό περιβάλλον)-συνειδητοποιούν το ρόλο του γραπτού λόγου (εντύπου ή ηλεκτρονικού) στη διαμόρφωση της τουριστικής μόδας (από τον Baedeker και τους "Blue guides" με τις αλλεπάλληλες εκδόσεις μέχρι το wikivoyage). ΙΣΤΟΡΙΑ: Οι μαθητές χρησιμοποιούν το ψηφιοποιημένο βιβλίο ως ιστορική πηγή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/371
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Άλλο OtherΆλλο
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Επικοινωνία CommunicationΕπικοινωνία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ