Καναρης Κωνσταντινος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το Μαθησιακό Αντικείμενο απεικονίζει το πάνω μέρος ενός χάλκινου ανδριάντα του Κωνσταντίνου Κανάρη το οποίο φιλοτεχνήθηκε από τον γλύπτη Μιχάλη Τόμπρο. Γεννήθηκε στα Ψαρά περίπου το 1790 και πέθανε στην Αθήνα το 1877, σε ηλικία 87 ετών. Ήταν ένας από τους λαμπρότερους Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και ειδικά του ναυτικού αγώνα λόγω της νησιωτικής καταγωγής του. Αποκορύφωμα του ηρωισμού του, ήταν η πυρπόληση της Τουρκικής Ναυαρχίδας του πασά Καρά Αλή στη Χίο το 1822, με την τεχνική του μπουρλότου η οποία του έδωσε και το όνομα Μπουρλοτιέρης. Στα πρώτα χρόνια του νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, διετέλεσε Ναύαρχος, Υπουργός Ναυτικών αλλά και Πρωθυπουργός για πέντε φορές σε διάστημα 33,5 ετών. Σε ηλικία 75 χρονών αποσύρθηκε από τον δημόσιο βίο, αλλά όταν η πατρίδα και πάλι τον κάλεσε την υπηρέτησε μέχρι και την τελευταία στιγμή της ζωής του η οποία τον βρήκε εν ενεργεία Πρωθυπουργό της οικουμενικής Κυβέρνησης με σκοπό να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργούσε στην Ελλάδα ο Ρωσοτουρκικός πόλεμος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, ως έναυσμα για διερευνητική συζήτηση σχετικά με την ουσιαστική συμβολή του Κωνσταντίνου Κανάρη, αλλά και των άλλων εξίσου μεγάλων προσωπικοτήτων, οι οποίες αναδείχθηκαν κατά την διάρκεια της επανάστασης του 1821, αλλά και στον πολιτικό στίβο αργότερα. Μπορούν να διερευνήσουν το ρόλο των μπουρλοτιέρηδων στην εξέλιξη της επανάστασης και να γίνει αναφορά στην τεχνική του μπουρλότου, κατά την οποία μια μικρή ομάδα με μοναδικό όπλο την γενναιότητα και τον ηρωισμό τους, με ελάχιστα μέσα μπορούσαν να προσφέρουν τόσο μεγάλες υπηρεσίες στο Έθνος και να κερδίσουν τον θαυμασμό όλου του Κόσμου. Εκτός όμως από την επανάσταση το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για μια διερευνητική συζήτηση για τα πρώτα χρόνια σύστασης του Ελληνικού Κράτους, ώστε να αναδυθεί ο διαφορετικό ρόλος του πολιτικού, ο οποίος είναι εξίσου σημαντικός με του στρατιωτικού και να γίνει αναφορά σε μια ομάδα πατριωτών που κατάφεραν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στο Έθνος και στους δυο ρόλους που τους ζητήθηκε.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3735
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Τόμπρος Μιχάλης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ