Βαλαωριτης Ιωαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια ολόσωμη φωτογραφία, η οποία παρουσιάζει τον Τραπεζικό Ιωάννη Βαλαωρίτη, να στέκεται όρθιος ντυμένος με ενδυμασία της εποχής με ψηλό καπέλο, γάντια και μπαστούνι σε μαύρο φόντο. Γεννήθηκε το 1855 στη Λευκάδα και πέθανε το 1914 σε ηλικία 59 ετών, εξαιτίας σύγκρουσης ατμόπλοιου με σκάφος, στο οποίο επέβαινε ανοιχτά του Πειραιά. Ήταν γιος του γνωστού ποιητή Αριστοτέλη Βαλαωρίτη και παππούς του ποιητή και πεζογράφου Νάνου Βαλαωρίτη. Σπούδασε Νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος στην αρχή, κατόπιν ανέλαβε πολλές πολιτικές θέσεις, όπως γενικός γραμματέας της εταιρίας σιδηροδρόμων Θεσσαλίας κ.α.. Το 1891 ξεκίνησε να εργάζεται σαν γενικός γραμματέας στην Εθνική Τράπεζα, αργότερα το 1895, ανέλαβε Υποδιοικητής και το 1911 ανέλαβε την θέση του Προέδρου, από την οποία προσέφερε πλούσιο έργο. Ήταν και ο συγγραφέας του έργου «Ιστορία της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος». Συμμετείχε στον εκσυγχρονισμό της χώρας, με έργα όπως η διώρυγα της Κορίνθου, ο εξωτερικός δανεισμός του κράτους μετά τους Βαλκανικούς πολέμους κ.α.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας και συγκεκριμένα με αφορμή την φωτογραφία του Ιωάννη Βαλαωρίτη, μπορεί να γίνει μια αναφορά στην οικονομική ζωή της Ελλάδας την περίοδο που έζησε, αλλά και στους Εθνικούς Ευεργέτες της Ελλάδας και του μεγάλου έργου που προσέφεραν, σε όλη την ιστορική μας διαδρομή και ειδικά τις κρίσιμες στιγμές για το Έθνος. Επίσης μπορεί να γίνει αναφορά και στην οικογένεια Βαλαωρίτη και την προσφορά τους στην λογοτεχνία και ειδικά για την Ιστορία της Εθνικής Τράπεζας που έγραψε ο ίδιος. Θα μπορούσαν να προγραμματίσουν και μια εκπαιδευτική επίσκεψη σε κάποιο κοντινό κατάστημα, ή στο κεντρικό κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας. Τέλος μπορεί το μαθησιακό αντικείμενο να γίνει αφορμή, για μια διερευνητική συζήτηση για την φωτογραφική τέχνη στα πρώτα της βήματα και την ενδυμασία της άρχουσας τάξης στις αρχές του 20ου αιώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3738
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ