Χειμαρρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο ζωγράφισε ο Lear Edward, Άγγλος ζωγράφος και συγγραφέας (1812-1888) με θέμα το φυσικό περιβάλλον της περιοχής της Χειμάρρας. Η πόλη Χειμάρρα είναι χτισμένη στη Νότια Αλβανία, κατά μήκος της Αλβανικής Ριβιέρας, νοτιοδυτικά βρέχεται από το Ιόνιο Πέλαγος και ανήκει στο Νομό του Αυλώνα. Επίσης η περιοχή της Χειμάρρας έχει γραφικά χωριά που φιλοξενούνται στις πλαγιές των Κεραύνιων Ορών. Η περιοχή και η πόλη της Χειμάρρας κατοικείται κυρίως από Ελληνική μειονότητα και οι κάτοικοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και δίγλωσσοι, αφού μιλούν Ελληνικά και Αλβανικά. Η περιοχή κατοικούνταν στην αρχαιότητα από ένα αρχαίο ελληνικό φύλο της Ηπείρου, τους Χάονες. Έγινε στόχος διάφορων κατακτητών. Αντιστάθηκε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, μετά τη νίκη της 3ης Μεραρχίας Πεζικού του Ελληνικού Στρατού, η πόλη ενώθηκε με την Ελλάδα, μέχρι τη Γερμανική εισβολή του 1941. Σήμερα το φυσικό περιβάλλον της περιοχής και οι παραλίες της περιοχής της Χειμάρρας, δημιουργούν μεγάλες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός τους εμφανίζει το έργο του Edward, το οποίο παρουσιάζει την περιοχή της Χειμάρρας και τις ομορφιές της, όπως τις απολαμβάνει και η ζωγραφισμένη ανθρώπινη φιγούρα του έργου. Με τη βοήθεια της ενδυμασίας του εικονιζόμενου ανθρώπου, γίνεται η προσέγγιση της χρονικής περιόδου δημιουργίας του έργου, που είναι το 1851 μ.Χ. Με τη βοήθεια του Google Earth Google map, οι μαθητές/ριες επισκέπτονται εικονικά την περιοχή της Χειμάρρας και την εντοπίζουν στο χάρτη. Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές/ριες μαθαίνουν για τους σημερινούς κατοίκους της Χειμάρρας, που αποτελούν Ελληνική μειονότητα στην Αλβανία, είναι δίγλωσσοι και χριστιανοί ορθόδοξοι. Επίσης, μαθαίνουν για τις συνθήκες ζωής τους, τα επαγγέλματα και την εξέλιξη της περιοχής τους. Εάν υπάρχει στην κοινότητα της τάξης μαθητής/ρια από την περιοχή, του ζητάμε να φέρει πληροφορίες, συνταγές μαγειρικής και έθιμα της περιοχής. Η σύνδεση των κατοίκων της περιοχής με τους Έλληνες, μπορεί να γίνει εμφανής με αφιερώματα που έχουν γίνει σε εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης και οι οποίες μπορούν να αναζητηθούν στο youtube. Στο μάθημα της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής γίνεται αναφορά στη μετανάστευση. Οι μαθητές/ριες χωρίζονται σε ομάδες και συζητούν για τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά της περιοχής της Χειμάρρας, που ισορροπούν ανάμεσα στο ελληνικό και το αλβανικό στοιχείο. Εστιάζουν στο γεγονός ότι συχνά στην Αλβανία θεωρούνται Έλληνες και στην Ελλάδα Αλβανοί και στις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό και στις δυσκολίες που τους δημιουργεί. Στο μάθημα τέλος της Ιστορίας γίνεται από τον/την εκπαιδευτικό ιστορική αναδρομή και αναφορά στους κατακτητές της περιοχής. Γίνεται επισήμανση της προέλευσης των κατοίκων της περιοχής από ένα αρχαίο ελληνικό φύλο της Ηπείρου, τους Χάονες. Επίσης γίνεται εστιασμός στους κοινούς κατακτητές της περιοχής της Χειμάρρας και των Ελληνικών περιοχών, περνώντας από τη ρωμαϊκή κατάκτηση στο Βυζάντιο. Μνημειώδης υπήρξε η αντίστασή των κατοίκων της εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι κάτοικοι της Χειμάρρας στήριξαν την Ελληνική Επανάσταση (1821). Δεν πρέπει να παραλειφθεί το ιστορικό γεγονός που έγινε στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, τη νίκη της 3ης Μεραρχίας Πεζικού του Ελληνικού Στρατού στη Χειμάρρα. Τότε η πόλη ενώθηκε με την Ελλάδα, μέχρι τη Γερμανική εισβολή του 1941. Επίσης γίνεται αναφορά στη δημογραφία της περιοχής και στις μετακινήσεις του πληθυσμού της, από και προς την Ελλάδα. Σήμερα οι κάτοικοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και δίγλωσσοι, αφού μιλούν Ελληνικά και Αλβανικά. Το φυσικό περιβάλλον της περιοχής και οι παραλίες της περιοχής της Χειμάρρας, δημιουργούν μεγάλες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης. Μια ομάδα μπορεί να δημιουργήσει στο power point μια παρουσίαση με φωτογραφίες και πληροφορίες για την περιοχή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3742
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Βίντεο VideoΒίντεο
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ