Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως εποπτικό υλικό στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές του Δημοτικού, την τεχνική της βυζαντινής και μεσαιωνικής οχυρωματικής αρχιτεκτονικής στο μάθημα της Ιστορίας. Εναλλακτικά το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές του γυμνασίου με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Ιστορίας ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο. Μέσα από την αναπαράσταση της κάτοψης του κάστρου, οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της οχυρωματικής τεχνικής της βυζαντινής περιόδου, αλλά και να διακρίνουν τις αρχιτεκτονικές προσθέσεις επί του μνημείου που έγιναν την εποχή των σταυροφοριών.