Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Τμημα του δυτικου αετωματος του Παρθενωνα: Η φιλονικια της Αθηνας με τον Ποσειδωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Ζακ Καρύ (Jacques Carrey, 1649 - 1726) ήταν Γάλλος ζωγράφος και σκιτσογράφος. Συνόδευσε τον Γάλλο πρεσβευτή στην Υψηλή Πύλη και το 1674 έφτιαξε προσεκτικὰ σχέδια με κόκκινη κιμωλία όλων των γλυπτών του Παρθενώνα. Τα έργα του φυλάσσονται στο Μουσείο του Λούβρου, ενώ κάποια, όπως το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο, εμπεριέχονται στο βιβλίο των Stuart, J. & Revett, N. "The Antiquities of Athens measured and delineated by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett painters and architects", vol. IV (Ed. Josiah Wood and Joseph Taylor), London, Thomas Bentham, 1816. Τα σχέδια του Καρύ είναι πολύτιμα, καθώς λίγα χρόνια αργότερα, το 1687, ο Παρθενώνας καταστράφηκε από την έκρηξη του Μοροζίνι. Στο δυτικό αέτωμα απεικονίζεται η φιλονικία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία και την κηδεμονία της πόλης της Αθήνας. Στο κέντρο παριστάνονται οι δύο θεοί περιτριγυρισμένοι και από άλλους θεούς, μυθικούς βασιλείς και ήρωες της Αττικής. Στη συγκεκριμένη εικόνα, που αντιστοιχεί στο μισό αέτωμα, βλέπουμε την Ίριδα (θεά, αγγελιοφόρο των θεών), την Αμφιτρίτη (γυναίκα του Ποσειδώνα), την Ωρείθυια (κόρη του μυθικού βασιλιά Ερεχθέα), κάποιες γυναικείες μορφές και τον Ιλισσό (ποταμό) με την Καλλιρόη (προσωποποίηση της πηγής). Τα περισσότερα από τα γλυπτά βρίσκονται στο Βρετανικό μουσείο, αποτέλεσμα της αρπαγής τους από τον Έλγιν στις αρχές του 19ου αι. (Ελγίνεια μάρμαρα).
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο σχέδιο του Jacques Carrey μπορεί να αξιοποιηθεί ως ιστορική πηγή σε διάφορες φάσεις εξέτασης της ελληνικής ιστορίας: στη μυθολογία, όπου τα παιδιά μπορούν να μάθουν τον μύθο για τη διαμάχη ανάμεσα στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα, αλλά και να εντοπίσουν τον ανθρωπομορφισμό του δωδεκάθεου, καθώς και τις προσωποιήσεις φυσικών στοιχείων (εδώ ποταμών και πηγών). Στην αρχαία Ιστορία, καθώς θα εξετάζουν την εποχή του Περικλή, την περίοδο της Τουρκοκρατίας, κατά την οποία οι αρχαιότητες ήταν απόλυτα εγκαταλειμμένες και, τέλος τη σύγχρονη περίοδο κατά την οποία η ελληνική πολιτεία διεκδικεί την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα. Θα μπορούσε να προγραμματιστεί επίσκεψη (πραγματική ή εικονική) στον Παρθενώνα και στο Μουσείο της Ακρόπολης, για να δουν από κοντά τα παιδιά τον γλυπτό διάκοσμο ή να παίξουν με τις διατιθέμενες στην ιστοσελίδα του Μουσείου ψηφιακές εφαρμογές. Σε μεγάλες τάξεις μπορεί να ανατεθεί σε μαθητικές ομάδες να βρουν στοιχεία για την αρπαγή των γλυπτών και, αφού μελετήσουν τη σχετική επιχειρηματολογία να οργανώσουν μια αντιπαράθεση απόψεων (debate). Μπορούν επίσης με τα σώματά τους να σχηματίσουν την παράσταση του δυτικού αετώματος ή/και να υποδυθούν τους αντίστοιχους ρόλους. Επιπλέον, η προσωποποίηση και θεοποίηση στοιχείων της φύσης μπορεί να οδηγήσει σε συζήτηση για τον σεβασμό στο περιβάλλον.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
0 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή της εικόνας ή αναπαραγωγή σε φωτοτυπικό μηχάνημα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3818
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.)
> Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Δωδεκάθεο Twelve OlympiansΔωδεκάθεο
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα Non-Christian ReligionsΜη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Αρχαία Ελληνική Θρησκεία Ancient Greek ReligionΑρχαία Ελληνική Θρησκεία
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Δωδεκάθεο Twelve OlympiansΔωδεκάθεο
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα Non-Christian ReligionsΜη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Αρχαία Ελληνική Θρησκεία Ancient Greek ReligionΑρχαία Ελληνική Θρησκεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator