Αναβατες
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ζωγραφική σε καμβά με λάδι (130x160εκ) του Ksiazek Bogumil. Κεντρικό θέμα του έργου αποτελεί ένα άλογο με τον αναβάτη του τη στιγμή υπερπήδησης ενός εμποδίου. Το έργο διακρίνεται για τους ανεστραμμένους χρωματικούς του τόνους. Οι δυο φιγούρες αποδίδονται με λευκό χρώμα χωρίς λεπτομέρειες των χαρακτηριστικών τους, δημιουργώντας έτσι την εντύπωση ότι πρόκειται για μια φιγούρα. Φόντο αποτελεί το εμπόδιο και ο ορίζοντας, τα οποία αποδίδονται με διαβαθμίσεις του λευκού, της ώχρας και του μαύρου. Στο σύνολο τους οι χρωματικές επιλογές και η τεχνοτροπία που έχει επιλέξει ο καλλιτέχνης δημιουργούν την εντύπωση ότι δεν πρόκειται για ένα ζωγραφικό έργο αλλά για την προβολή του αρνητικού ενός ασπρόμαυρου φωτογραφικού φιλμ. Παράλληλα της ζωγραφικής επιφάνειας διακρίνουμε μια πρόταση- σχόλιο του δημιουργού η οποία αναφέρει: ‘ένας Πολωνός αναβάτης σε βαθύ άλμα’. Επιδιώκεται η κατανόηση και η ερμηνεία των διαφορετικών τρόπων έκφρασης καλλιτεχνών μέσα από την απόδοση του ίδιου θέματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης, για τη διερεύνηση των μορφικών παραλλαγών του θέματος μέσα από τη μελέτη του τρόπου έκφρασης καλλιτεχνών από διαφορετικές εποχές. Με αφετηρία το έργο “Ribers” προτείνεται να γίνει συγκριτική μελέτη έργων τέχνης με την ίδια θεματολογία όπως των έργων: <Jockey του Αρτεμισίου>(150 π.Χ), <το πορτραίτο του μικρού Πρίγκιπα Καρόλου> του D.Velázquez (1634), <Άλογο που καλπάζει> του E.Muybridge (1872) και Εγκατάσταση με άλογα του Γ.Κουνέλλη (1969) ώστε μέσα από την ανάλυση να προσδιοριστεί η ποικιλία των τρόπων εικαστικής έκφρασης και να προσεγγιστούν καλλιτεχνικοί όροι και καλλιτεχνικά ρεύματα. Διερευνώντας την ιστορία, τις ιδέες, τα συναισθήματα και τα μηνύματα σε κάθε έργο προτείνεται η δημιουργία ατομικών ή ομαδικών έργων με το ίδιο θέμα σε διαφορετικές εκδοχές.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3821
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Ksiazek Bogumil
επιμέλεια περιεχομένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
επικύρωση αντικειμένου: Σωτηρία Λαζάρου
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σωτηρία Λαζάρου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ