Καμηλοπαρδαλη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά στην καμηλοπάρδαλη, το ψηλότερο ζώο στον κόσμο με ύψος που φτάνει τα 5,5 μ. Απεικονίζεται στο φυσικό περιβάλλον. Στην εικόνα διακρίνονται οι καφετιές κηλίδες στο σώμα της. Το κεφάλι της είναι μικροσκοπικό σε σχέση με το υπόλοιπο κορμί της και καταλήγει σε δύο μικρά κέρατα. Το ύψος της τη βοηθάει στην εξεύρεση τροφής (φύλλα και βλαστούς ψηλών δέντρων) αλλά τη δυσκολεύει στο να πίνει νερό. Η εικόνα φέρει λεζάντα στην Ιταλική γλώσσα με το όνομα του εικονιζόμενου ζώου. H ξυλογραφία περιέχεται σε βιβλίο (έκδοση του 1600 μ.Χ.) όπου περιγράφεται ταξίδι από τη Βενετία στους Άγιους Τόπους, το οποίο πραγματοποιήθηκε γύρω στο 1527 μ.Χ. Οι απόψεις των ερευνητών για τον συγγραφέα του χρονικού είναι συγκεχυμένες. Πιθανόν να ανήκει στο Φραγκισκανό μοναχό Noé Biancο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας /Φυσικό Περιβάλλον με αφορμή την εικόνα καλούνται να ερευνήσουν τις κλιματικές ζώνες και να συγκεντρώσουν στοιχεία για τη χλωρίδα και πανίδα καθεμιάς. Να διερευνήσουν τις αλλαγές που έχουν συμβεί στο κλίμα και να τις συσχετίσουν με εξαφάνιση ή απειλή ορισμένων ειδών. Στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας οι μικρότεροι σε ηλικία μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν στοιχεία για το ζώο, πού ζει, τι τρώει, ποιες είναι οι συνήθειές του κ.ά. και να ασκηθούν σε περιγραφικά κείμενα. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές μπορούν να ασκηθούν σε φανταστικές συνεντεύξεις -σύνδεση με την προστασία βιοποικιλότητας- ή και ψηφιακά κείμενα. Στη Βιολογία οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν για την εξέλιξη και την προσαρμογή των ειδών. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση καταγράφουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες που προστατεύουν τα ζώα ή και γενικότερα το περιβάλλον.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3825
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον
Βιολογία BiologyΒιολογία > Εξέλιξη EvolutionΕξέλιξη
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Πληροφοριακά κείμενα Information textsΠληροφοριακά κείμενα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ