Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Συγκεκριμένα μπορεί να αποτελέσει μέρος του εκπαιδευτικού υλικού για την ενότητα «Παράδοση και Μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση» με στόχο η ανάγνωση του ποιήματος, με φύλλο εργασίας και δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης, να οδηγήσει στον εντοπισμό και την κατανόηση των χαρακτηριστικών της παραδοσιακής ποίησης, όπως αυτή διαμορφώνεται κυρίως από τους γύρω και μετά τον Παλαμά ποιητές. Επίσης ένα φύλλο εργασίας με δραστηριότητες ψηφιακού υπομνηματισμού του ποιήματος με τη δημιουργία υπερδεσμών που παραπέμπουν άμεσα σε άλλα ποιητικά κείμενα για τον Λόρδο Βύρωνα ή ενσωματώνουν πίνακες ζωγραφικής με αναφορές στον μεγάλο φιλέλληνα, αναδεικνύουν α) τη διαφορετική αισθητική πρόσληψή του με τη δημιουργία ενός πολυτροπικού κειμένου και β) την προσωπική νοηματοδότηση του κειμένου. Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί και σε συνθετική εργασία των μαθητών με στόχο την παρουσίαση του πορτρέτου του Λόρδου Βύρωνα όπως αυτό σκιαγραφείται και παρουσιάζεται μέσα από λογοτεχνικά κείμενα (ποιητικά και πεζά). Τέλος το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για να γνωρίσουν οι μαθητές την ποιήτρια Λιλή Πατρικίου Ιακωβίδη, να αντιληφτούν τις επιρροές που δέχτηκε από την παλαμική ποίηση, να εντοπίσουν τον προσωπικό,ποιητικό της τόνο και να διαβάσουν για την φιλία της με τον ποιητή Κωστή Παλαμά μέσα από χαρακτηριστικά αποσπάσματα των μελετών της. Επιπλέον το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά και στην Ιστορία για την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης (1821-1829), ειδικότερα για την ενότητα του Φιλελληνισμού, καθώς εντασσόμενο στο διδακτικό υλικό μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για τον διδάσκοντα προκειμένου να παρουσιάσει τον μεγάλο φιλέλληνα Λόρδο Βύρωνα.