Φωτογραφια της Μαριας Καλλας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφικό ασπρόμαυρο πορτραίτο ¾ της κορυφαίας υψιφώνου και ντίβας της όπερας του 20ου αιώνα Μαρίας Κάλλας. Το φωτογραφικό πορτραίτο απεικονίζει το πρόσωπο και το σώμα μέχρι την περιοχή των γονάτων. Φορά μακρύ σκούρο ένδυμα και η φωτογραφία είναι από την παράσταση «Νόρμα» η οποία έλαβε χώρα στην Επίδαυρο το 1960. Εντυπωσιακό χτένισμα με περιστρεφόμενη πλεξούδα του μισού όγκου των μαλλιών της δεμένη επάνω στο κεφάλι της, ενώ τα υπόλοιπα μαλλιά της αφήνονται ελεύθερα και χύνονται στην πλάτη της. Το φόρεμα αμάνικο, αέρινο, μακρύ, με κορδέλες σαν πλεξούδες, δεμένες στο μπούστο, μοιάζει με αρχαιοελληνικό χιτώνα με πλούσιες πτυχώσεις και σπαθί στερεωμένο στη ζώνη του φορέματος. Στον αριστερό ώμο μια εντυπωσιακή πόρπη συγκρατεί το μακρύ ιμάτιο που σκεπάζει την πλάτη της εικονιζόμενης. Το πορτραίτο κυριαρχεί απόλυτα μέσα στο κάδρο, ενώ είναι τοποθετημένο μπροστά από σκοτεινό και αδιάφορο φόντο ώστε το βλέμμα και ο νους του θεατή υποχρεωτικά να επικεντρωθούν στη λυρική ερμηνεύτρια.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (μουσική, εικαστικά). Οι μαθητές αναγνωρίζουν και εξοικειώνονται με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας η οποία υπήρξε μια προσωπικότητα που σημάδεψε στον τομέα της τον 20ό αιώνα. Τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και να απολαύσουν νέα μουσικά είδη, όπως αυτό της όπερας και να γνωρίσουν την κορυφαία σοπράνο και το απόλυτο είδωλο του λυρικού πενταγράμμου Μαρία Κάλλας, τη μεγάλη κυρία που έμελλε να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία της όπερας. Επίσης ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες. Ειδικότερα στα εικαστικά οι μαθητές μπορούν να εξοικειωθούν με τις κλασικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες οι οποίες δείχνουν έναν άλλο τρόπο να φανταζόμαστε και να ψηλαφούμε το παρελθόν. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο Διαδίκτυο, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις που αποκτούν και τα συμπεράσματα που εξάγουν κατά την παρατήρηση προσωπογραφιών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3847
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μουσική Music EducationΜουσική > Δημοφιλείς μουσικές / διεθνοποιημένα είδη Popular music / ethnic genresΔημοφιλείς μουσικές / διεθνοποιημένα είδη
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ