Χαρτης της πολης και του λιμανιου της Ζακυνθου,1804.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Γνωστή σαν "Τζάντε" αλλά και "Φιόρο του Λεβάντε", η Ζάκυνθος είναι ένα από τα νησιά των Επτανήσων. Έχει έκταση 406 τετρ. χιλιόμ. και πληθυσμό 40.758 κατοίκους, κατά την απογραφή του 2011.
Ιστορικά το νησί βρέθηκε διαδοχικά, κάτω από Ιταλική, Γαλλική,Ρωσοτουρκική και Αγγλική κατοχή μέχρι την ενσωμάτωση της στην Ελλάδα το 1864. Την εποχή της δημιουργίας του μαθησιακού αντικειμένου, δηλαδή με το ξεκίνημα του 19 ου αιώνα και μετά την υπογραφή της Ρωσο-τουρκικής συνθήκης του 1800, η οποία αφορούσε τη σύσταση του πρώτου ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους των Επτανήσων, η Ζάκυνθος αποτελεί τμήμα της Επτανήσου Πολιτείας.
Η ιστορία του νησιού και η ζωή των κατοίκων είναι συνυφασμένες με τους σεισμούς. Τελευταία το 1953 στο νησί συνέβη μεγάλος σεισμός, ο οποίος ισοπέδωσε μεγάλο τμήμα του νησιού και όλη τη πόλη, καταστρέφοντας τα περισσότερα μνημεία της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού. Σήμερα το νησί αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας.
Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο ο δημιουργός επιχειρεί να αποτυπώσει στο σχέδιο του την πόλη, το λιμάνι της Ζακύνθου αλλά και την γύρω περιοχή. Στο χάρτη αποτυπώνονται οι πύργοι της πόλης, ανεμόμυλοι στην περιφέρειά της αλλά και το βάθος της θάλασσας σε διάφορα σημεία του λιμανιού, προφανώς για να προσφέρει βοήθεια στα σκάφη που έπλεαν μέσα σε αυτό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσπάθεια του δημιουργού να αποδοθούν οι πληροφορίες στο χάρτη τρισδιάστατα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας. Ειδικότερα ο εκπαιδευτικός μπορεί να εμπλέξει τους μαθητές στη μελέτη των πληροφοριών που μπορεί να αντληθούν από το συγκεκριμένο χάρτη.
Μπορεί επίσης ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές να προχωρήσουν στην πραγματοποίηση σχεδίου εργασίας με στόχο τη συλλογή και τη μελέτη διαφόρων τύπων χαρτών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:10:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/386
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Χάρτες MapsΧάρτες > Τύποι χαρτών Types of mapsΤύποι χαρτών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ