Δηλωση των Επιστημονων και Φιλελληνων της Γαλλιας για την προσωρινη απολυση του Παλαμα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για δήλωση διαμαρτυρίας των Επιστημόνων και Φιλελλήνων της Γαλλίας για την προσωρινή απόλυση του Κ. Παλαμά από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βρίσκεται δημοσιευμένη στην πολιτική, κοινωνική και φιλολογική εφημερίδα «Νουμάς», στο τεύχος 437 του 9ου τόμου, με αναγραφόμενη ημερομηνία δημοσίευσης, 22 Μαΐου 1911. Ειδικότερα, ο Κ. Παλαμάς στις 15 Οκτωβρίου 1897, διορίστηκε γραμματέας του πανεπιστημίου της Αθήνας, από τον τότε υπουργό Παιδείας Ανδρέα Παναγιωτόπουλο και το 1911 ονομάστηκε γενικός γραμματέας και ανέλαβε τη διοικητική ευθύνη του Ιδρύματος. Το 1923, προήχθη ομόφωνα από τη Σύγκλητο, στον βαθμό του Υπουργικού Διευθυντού Πρώτης Τάξεως. Στις 8 Απριλίου 1911 τιμωρήθηκε με μηνιαία παύση από την εκτέλεση των καθηκόντων του επειδή υπεραμύνθηκε της Δημοτικής γλώσσας. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ενώ στο λογοτεχνικό (και αργότερα και στο κριτικό) έργο χρησιμοποιούσε τη δημοτική, ως Γραμματέας του Πανεπιστημίου ήταν υποχρεωμένος να συντάσσει τα επίσημα έγγραφα σε αυστηρή καθαρεύουσα. Το Μάρτιο του 1928 αποχώρησε οριστικά ύστερα από αίτηση του, από την πανεπιστημιακή υπηρεσία με πολλές τιμητικές διακρίσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αξιοποίηση συνίσταται για μια παρουσίαση από τους μαθητές, του θαυμαστού έργου του Κ. Παλαμά. Αφού διερευνήσουν από πηγές άρθρα, κείμενα και ποιήματα, μπορούν να εστιάσουν στη δημοτική γλώσσα, της οποίας υπήρξε υπέρμαχος για την καθιέρωσή της. Επιπρόσθετα, μπορούν να αξιοποιήσουν μια επιστολή – δήλωση διαμαρτυρίας, προς τον Κ. Δήμαρχο της πόλη τους, για κάποιο τοπικό πρόβλημα που τους απασχολεί, ή προς τον Διευθυντή του σχολείου, για κάποιο θέμα που έχουν παρατηρήσει ότι συμβαίνει στο σχολείο τους (εκφοβισμός μαθητή, μαθητική εκδήλωση κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης κ. ά), επιχειρηματολογώντας και υποστηρίζοντας τις θέσεις τους. Μπορούν να στείλουν την επιστολή τους με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (mail) και έτσι να αξιοποιήσουν και τις Νέες Τεχνολογίες. Ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και καθοδηγεί την εργασία τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3869
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Επιστολές LettersΕπιστολές
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ