Ο «ακριβος» μνηστηρας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για εικόνα και κείμενο γελοιογραφίας, που βρίσκεται στο «Γελοιογραφικόν Ημερολόγιον» του Κωνσταντίνου Σκόκου. Δημοσιευμένο στον 16ο τόμο, της σελίδας 262, του έτους 1901. Σατιρίζεται ο θεσμός της προίκας, ο οποίος υπήρχε από τα αρχαία χρόνια και αποτελούσε σημαντική οικονομική ενίσχυση για τον σύζυγο. Οι γονείς κάθε κοπέλας προσπαθούσαν από τη μικρή ηλικία της μέχρι τη στιγμή που θα την πάντρευαν, να συλλέξουν όση περισσότερη προίκα μπορούσαν για να παντρευτεί. Συνήθως η προίκα αποτελούνταν από ρούχα, αλλά οι πιο εύποροι έδιναν κοσμήματα, κτήματα γης, ζώα, καθώς και κατοικίες. Στην ουσία η προίκα ήταν μια αποζημίωση στον άντρα, καθώς εξασφάλιζε την ελάφρυνση της οικογένειας σε πολλούς τομείς και του συζύγου από τα βάρη της. Με το πέρασμα των χρόνων εξέλειψε ο θεσμός αυτός και τελικά καταργήθηκε με νόμο που θεσπίστηκε επί κυβερνήσεως Α. Παπανδρέου, το 1983.
Πρόκειται για εικόνα και κείμενο γελοιογραφίας, που βρίσκεται στο «Γελοιογραφικόν Ημερολόγιον» του Κωνσταντίνου Σκόκου. Δημοσιευμένο στον 16ο τόμο, της σελίδας 262, του έτους 1901. Σατιρίζεται ο θεσμός της προίκας, ο οποίος υπήρχε από τα αρχαία χρόνια και αποτελούσε σημαντική οικονομική ενίσχυση για τον σύζυγο. Οι γονείς κάθε κοπέλας προσπαθούσαν από τη μικρή ηλικία της μέχρι τη στιγμή που θα την πάντρευαν, να συλλέξουν όση περισσότερη προίκα μπορούσαν για να παντρευτεί. Συνήθως η προίκα αποτελούνταν από ρούχα, αλλά οι πιο εύποροι έδιναν κοσμήματα, κτήματα γης, ζώα, καθώς και κατοικίες. Στην ουσία η προίκα ήταν μια αποζημίωση στον άντρα, καθώς εξασφάλιζε την ελάφρυνση της οικογένειας σε πολλούς τομείς και του συζύγου από τα βάρη της. Με το πέρασμα των χρόνων εξέλειψε ο θεσμός αυτός και τελικά καταργήθηκε με νόμο που θεσπίστηκε επί κυβερνήσεως Α. Παπανδρέου, το 1983.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Συνίσταται η αξιοποίηση της γελοιογραφίας, ως ένα διαφορετικό κειμενικό είδος, μέσα από το οποίο μπορούν να περάσουν οι μαθητές μηνύματα, σατιρίζοντας και καυτηριάζοντας γεγονότα ή καταστάσεις της εποχής τους, με ευτράπελο τρόπο. Η δυναμική του σκίτσου συμβάλλει στην οπτικοποίηση του κειμένου. Οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν, να παρατηρήσουν και να συγκρίνουν, ανάλογα κείμενα. Τέλος, μπορούν να σκιτσάρουν δικά τους έργα, ανάλογα με το θέμα ενασχόλησης, ή τα ενδιαφέροντά τους και να τα πλαισιώσουν με κείμενα, γραμμένα με αστείο τρόπο, μεταφέροντας τα μηνύματα που θέλουν. Ο/η εκπαιδευτικός καθοδηγεί δημιουργικά τις ομάδες εργασίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:10:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3879
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / Τρόποι γραφής > Σάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία Satire - Parody - IronyΣάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ