Η λιθογραφία από το βιβλίο του Charles Deval (λιθογραφία του M. Collin, μαθητή του Girodet) απεικονίζει δύο μορφές με παραδοσιακές ενδυμασίες: Αθηναίας και Σουλιώτη. Το βιβλίο του γιατρού και φιλέλληνα περιηγητή Deval σχετίζεται με το ενδιαφέρον που ασκεί η Ανατολή στους νεαρούς Eυρωπαίους του 19ου αι., στο πλαίσιο του ρομαντικού κινήματος, έκφανση του οποίου είναι και ο οριενταλισμός και ο φιλελληνισμός. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ως ιστορική πηγή στο μάθημα της Ιστορίας για την διδασκαλία των εξής όρων: ρομαντικό κίνημα, οριενταλισμός, φιλελληνισμός, περιηγητισμός. Την πηγή θα πρέπει να συνοδεύει φύλλο εργασίας με στοχευμένες ερωτήσεις. Επίσης, μπορεί να συνδεθεί με την διδασκαλία της ενότητας για τη ναυμαχία του Ναυαρίνου (η χρονολογία της συμπίπτει με την έκδοση του βιβλίου), για να εξηγηθεί ο ρόλος των παραπάνω εννοιών στην εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης, στην επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων στην λύση του Ελληνικού Ζητήματος και την απήχηση των παραπάνω γεγονότων στην κοινή γνώμη των Ευρωπαίων. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω μπορούν να ενταχθούν σε μια παρουσίαση power-point στο πλαίσιο σχολικής εκδήλωσης για τον εορτασμό της Επετείου της 25ης Μαρτίου. Μια άλλη διδακτική αξιοποίηση στο μάθημα της Ιστορίας είναι αυτή που συνδέεται με την δημογραφία και τις μετακινήσεις πληθυσμών κατά την Τουρκοκρατία, και κυρίως με την κοινωνική οργάνωση των Σουλιωτών και τον ρόλο τους στον ένοπλο αγώνα. Με αφορμή το χαρακτικό οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία σχετικά με τους αγώνες, την εξορία και τους αγώνες των Σουλιωτών πριν και κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να διερευνηθεί η δημογραφική προέλευση των κατοίκων της Αττικής και της Αθήνας (Β. Ήπειρος, Αρβανίτες).