Πυραμιδα του Χεοπα, εσωτερικο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η γκραβούρα, χρονολογημένη στα 1751-1752, είναι έργο του περιηγητή R. Dalton και απεικονίζει το εσωτερικό του λεγόμενου "θαλάμου του βασιλέως", της μεγαλύτερης αίθουσας της πυραμίδας του Χέοπα. Η Πυραμίδα του Χέοπα είναι η αρχαιότερη και η μεγαλύτερη από τις τρεις πυραμίδες της Νεκρόπολης της Γκίζας, στην Αίγυπτο. Είναι το αρχαιότερο από τα Επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, και το μόνο που σώζεται στις μέρες μας. Οι αιγυπτιολόγοι πιστεύουν ότι η πυραμίδα χτίστηκε σε διάστημα 10 με 20 χρόνων, και ολοκληρώθηκε περίπου το 2560 π. Χ., την περίοδο δηλαδή του Αρχαίου Βασιλείου. Οι πυραμίδες ήταν τάφοι των Φαραώ. Στη συγκεκριμένη γκραβούρα απεικονίζεται η αίθουσα όπου ήταν τοποθετημένο το σώμα του Φαραώ Χέοπα. Όπως φαίνεται στην εικόνα, το μόνο αντικείμενο στην αίθουσα είναι η σαρκοφάγος του Φαραώ. Η εικόνα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αποτελεί μια από τις σπάνιες απεικονίσεις της συγκεκριμένης αίθουσας και γενικότερα του εσωτερικού της πυραμίδας (οι πιο κοινές φωτογραφίες είναι αυτές που δείχνουν το εξωτερικό των πυραμίδων). Ενδεικνυται για τη διδασκαλία της αρχαίας αιγυπτιακής τέχνης και του αιγυπτιακού πολιτισμού γενικότερα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη στην ενότητα που αναφέρεται στην αρχαία Αίγυπτο και στον αιγυπτιακό πολιτισμό. Ενδείκνυται, βέβαια, να έχει προηγηθεί και μια εικόνα με το εξωτερικό της πυραμίδας, ενώ ενδιαφέρουσα θα ήταν και μια εικόνα με διάγραμμα της εσωτερικής δομής της πυραμίδας. Η γκραβούρα δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να αντιληφθούν τον "κλειστοφοβικό" χαρακτήρα που είχαν τα μνημεία αυτά, και να αντιληφθούν ότι πρόκειται για τάφους. Επίσης, ο διδάσκων προτείνεται να εστιάσει στο μέγεθος του τάφου, καθώς και στο ανθρώπινο δυναμικό και στο υλικό που επενδύθηκε για να χτιστούν οι πυραμίδες, μεγέθη ακατανόητα για τα τωρινά δεδομένα. Στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές α) την ισχύ που είχε ο Φαραώ (θεός επί γης) σε ένα απόλυτα μοναρχικό καθεστώς και β) τη σημασία της μετά θάνατον ζωής για τους Αιγυπτίους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3932
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Τάφοι και ταφικά έθιμα Tombs and funerary traditionsΤάφοι και ταφικά έθιμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ