Νεμειος Διας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα, ένα σχέδιο του William Gell (1777 - 1836), απεικονίζονται τα ερείπια του ναού του Δία στην Νεμέα το 1810. Διακρίνονται οι 3 από τους 32 κίονες του μνημείου που έμειναν όρθιοι μέχρι τη σύγχρονη εποχή και τμήμα του επιστυλίου ανάμεσα στους δύο κίονες που όριζαν την είσοδο στο ναό. Ο ναός οικοδομήθηκε γύρω στο 330 π.Χ. πάνω στα ερείπια παλαιότερου ναϊκού κτίσματος. Στον ναό του Νέμειου Δία σμίγουν και οι τρεις αρχιτεκτονικοί ρυθμοί της ελληνικής αρχαιότητας. Η αναστήλωση του ναού ξεκίνησε το 1984 και το 2012 ολοκληρώθηκε ένα τμήμα του. Ο Gell ήταν αρχαιολόγος, τοπογράφος και χαρτογράφος και ένας από τους σημαντικότερους μελετητές του ελληνικού χώρου. Στις αρχές του 19ου αιώνα ταξίδευσε στην Ελλάδα και με την βοήθεια των ντόπιων κατάφερε να εντοπίσει αρκετές αρχαιολογικές τοποθεσίες κυρίως της Μυκηναϊκής εποχής. Δημοσίευσε πολλά έργα και ασχολήθηκε κυρίως με το ζήτημα της ταύτισης των τοπωνυμίων όπως καταγράφονται στα έπη του Ομήρου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν την εικόνα με λεπτομέρεια και να τη συσχετίσουν με ιστορικά γεγονότα της εποχής που κατασκευάστηκε ο ναός. Η μεγαλοπρέπεια του ναού οδηγεί τους μαθητές στον θεό στον οποίο ήταν αφιερωμένος αλλά και στην περιέργεια να αναζητήσουν και άλλα στοιχεία για τον συγκεκριμένο αρχαιολογικό χώρο π.χ. αθλητικοί αγώνες. Η σημαντικότητα της περιοχής αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι στην περιοχή τελέστηκε και το πρώτο κατόρθωμα του μυθικού Ηρακλή.
Στα εικαστικά η εικόνα προσφέρεται για την παρατήρηση και ανάδειξη των αρχαίων αρχιτεκτονικών ρυθμών (ύστερος ναός της κλασικής προς ελληνιστική εποχή) με την ταυτόχρονη παρουσία και των τριών ρυθμών του ιωνικού, του δωρικού και του κορινθιακού. Μπορεί ακόμα να οργανωθεί εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο όπου οι μαθητές, με την κατάλληλη προετοιμασία, να κάνουν παρατηρήσεις, μετρήσεις και εκτιμήσεις για την λειτουργικότητα του χώρου αλλά και να εντοπίσουν τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς στον ναό.
Σχέδιο εργασίας: Με βασικό σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και την ανάπτυξη της περιοχής μπορεί να υλοποιηθεί ένα σχέδιο εργασίας με κεντρικό ερώτημα: «Πιστεύετε ότι η αναστήλωση θα βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας του χώρου; Τι συνέπειες μπορεί να έχει στη ζωή των κατοίκων της περιοχής;»


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3935
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Ήρωες και Ημίθεοι Heroes and DemigodsΉρωες και Ημίθεοι
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ