Ο παπισμος και η ορθοδοξη ανατολικη εκκλησια (πραγματεια, 1887)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πραγματεία εκδεδομένη το 1887 με θέμα την ανάγκη να αντισταθεί η Ορθοδοξία στη διείσδυση του καθολικισμού. Υπογράφεται από τον Αρχιμανδρίτη Καλοζύμη και παρουσιάζει ιδιαίτερο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, τόσο από την άποψη του θέματος, όσο και από εκείνη της έκδοσης, η οποία ενσωματώνει χαρακτηριστικά (γλωσσικά, αισθητικά κλπ.) των βιβλίων του 19ου αιώνα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας (Νεώτερη και Σύγχρονη Ιστορία, τέλη του 18ου αιώνα) και των Θρησκευτικών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η έκδοση αυτή του 1887, με θέμα την ανάγκη να αντιμετωπίσει το ορθόδοξο ελληνικό πλήρωμα τις επιρροές του παπισμού, παρουσιάζει διδακτικό ενδιαφέρον, αφενός γιατί, αποτελεί ένα ιστορικό τεκμήριο της ανάγκης που ένιωθε η ελλαδική εκκλησία στα τελη του 19ου αιώνα να προασπίσει το ορθόδοξο δόγμα, και, αφετέρου, επειδή ενσωματώνει ιστορικά χαρακτηριστικά των εκδόσεων της εποχής, τα οποία είναι άξια παρατήρησης και μελέτης. Η δυνατότητα ψηφιακού "ξεφυλλίσματος" (flipbook) επιτρέπει στον διδάσκοντα να προβάλει το βιβλίο σε ψηφιακό προβολέα και να ζητήσει από τους μαθητές να εντοπίσουν την ταυτότητα της έκδοσης (τίτλος, συγγραφέας, έκδοση κλπ.). Κατόπιν ζητεί από τους μαθητές να διαβάσουν τις εισαγωγικές γραμμές και να συναγάγουν το θέμα, αφού λάβουν υπόψη τους και τον τίτλο. Τα παραπάνω λειτουργούν ως αφόρμηση, για να τεθούν κάποια σχετικά ερωτήματα: Ποιος κίνδυνος για την ορθόδοξη πίστη περιγράφεται και με ποιες ιστορικές περιστάσεις συνδέεται; Ποιους αφορά; Είναι το ζήτημα αυτό επίκαιρο σήμερα; Ποια η σύγχρονη σχέση ανάμεσα στην καθολική και την ορθόδοξη ελληνική εκκλησία; Η προσέγγιση του εν λόγω προβληματισμού μπορεί να γίνει τόσο στο πλαίσιο ιστορικής όσο και θεολογικής διδακτικής περίστασης (μαθήματος ή ομαδικής εργασίας). Επιπλέον το βιβλίο είναι αξιοπρόσεκτό και ως εκδοτικό προϊόν. Οι μαθητές παρατηρούν τη λιτή έκδοση, τα στοιχεία της ταυτότητας και, βεβαίως τη λόγια γλώσσα. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι δυνατόν να ζητηθεί από τους μαθητές να παρατηρήσουν τα χαρακτηριστικά της καθαρεύουσας και να να διακρίνουν κάποιους αρχαιοπρεπείς όσο και δημοτικίζοντες τύπους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3943
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Ελληνισμός και Χριστιανισμός Hellenism and ChristianityΕλληνισμός και Χριστιανισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Καλοζύμης, K.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ