Οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις τους μελετώντας πρωτότυπα λογοτεχνικά έργα του 19ου αιώνα. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως σημείο αναφοράς, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τα κείμενα αυτά και να τα σχολιάσουν. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές, αφού χωριστούν σε τρεις ομάδες, θα κληθούν ανά ομάδα να μελετήσουν τα τρία μέρη του βιβλίου, να συνθέσουν μια περίληψη του κάθε μέρους και να τα παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης, αναδεικνύοντας το θέμα του κάθε κειμένου και τον τρόπο με τον οποίο ο λογοτέχνης πραγματεύεται την υπόθεσή του. Με τον τρόπο αυτό θα αναχθούν οι ίδιοι σε μελετητές/αναγνώστες ενός ολόκληρου λογοτεχνικού έργου και θα το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.