Ημερολογιον εγκυκλοπαιδικον, 1913
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το «Ημερολόγιον Εγκυκλοπαιδικόν», το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1901, αποτελεί ετήσια έκδοση υπό την καθοδήγηση του Ι. Α. Βρετού. Εκτός από το ημερολόγιο, περιλαμβάνει ποικίλα θέματα: κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, εγκυκλοπαιδικών γνώσεων, ιατρικής, σύγχρονου προβληματισμού, χρονογραφήματα… Απέκτησε συνδρομητές σε πολυάριθμες πόλεις της Ελλάδος αλλά και του εξωτερικού. Το παρόν τεύχος είναι το 13ο και εκδόθηκε για το έτος 1913. Στην τελευταία σελίδα του ο Ι. Βρετός αναφέρεται στις δυσλειτουργίες που προκάλεσε η κήρυξη του πολέμου (Α’ Βαλκανικός Πόλεμος – Οκτώβριος 1912) στην έγκαιρη αποστολή των συνδρομών. Το βιβλίο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου μπορεί να αξιοποιήσει το περιεχόμενο του βιβλίου ως πηγή, για να γνωρίσουν οι μαθητές την κοινωνική, πολιτική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα πριν την κήρυξη του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου τον Οκτώβριο του 1912. Ο εκπαιδευτικός προτείνεται να σχεδιάσει δραστηριότητα που θα υλοποιηθεί στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών και κατά την οποία οι μαθητές θα εργαστούν χωρισμένοι σε ομάδες. Κάθε ομάδα θα μελετήσει διαφορετικό θέμα με βάση φύλλο εργασίας με συγκεκριμένες ερωτήσεις και θα παρουσιάσει την εργασία της στην ολομέλεια. Προτείνεται να αξιοποιηθούν τα κείμενα «Μετανάστευσις» σ. 285, «Φιλανθρωπικά» σ. 281, «Η Ελλάς του 1837 και του 1912» σ. 71, «Ο Πόλεμος» σ. 94. Ενδεικτικά με βάση το κείμενο «Φιλανθρωπικά», ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρουσιάσουν το έργο της Πολυκλινικής Αθηνών (φαρμακείο, θεραπευτήριο, μικροβιολογικό εργαστήριο), του Άσυλου Αστέγων και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Με βάση το κείμενο «Η Ελλάς του 1837 και του 1912» ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρουσιάσουν την κατάσταση της Ελλάδας το 1912 (εγχώρια παραγωγή, έργα υποδομών, ναυτιλία, κατάσταση τραπεζών). Με τον τρόπο αυτό, μέσα από αυθεντικό υλικό και από ένα έντυπο αναγνωρισμένης αξίας, οι μαθητές θα αποκτήσουν την εικόνα της εποχής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3945
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Βρετός, Ι. Α.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ