Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση συζήτησης αναφορικά με τις πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από την υπογραφή ενός ζωγράφου. Στις φορητές εικόνες οι πρώτες υπογραφές καλλιτεχνών εμφανίστηκαν κατά τον 12ο αιώνα. Ως τότε οι φορητές εικόνες ήταν ανυπόγραφες και άρα ανώνυμες. Οι ζωγράφοι όμως της κρητικής σχολής, που ζούσαν στα αναπτυσσόμενα αστικά κέντρα και έρχονταν σε άμεση επαφή με τα πνευματικά και καλλιτεχνικά ρεύματα της Δύσης, υπέγραφαν συστηματικά τις εικόνες που φιλοτεχνούσαν. Προτείνεται ο εκπαιδευτικός να μοιράσει στους μαθητές μια φωτοτυπημένη σελίδα, στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται εκτός από την υπογραφή του ζωγράφου της συγκεκριμένης φορητής εικόνας, υπογραφές ζωγράφων άλλων φορητών εικόνων, αλλά και υπογραφές ζωγράφων σε τοιχογραφίες. Οι μαθητές καλούνται να εντοπίσουν ποιες πληροφορίες αντλούνται από μία υπογραφή. Στη συγκεκριμένη υπογραφή αναφέρεται εκτός από το όνομα και η ιδιότητα του ζωγράφου (ιερέας) καθώς και ο χρόνος αγιογράφησης της εικόνας. Στις υπογραφές σε τοιχογραφίες ναών, τις επονομαζόμενες κτητορικές επιγραφές, οι μαθητές θα διαπιστώσουν ότι κατά τη ρωμαϊκή και παλαιοχριστιανική εποχή αναφερόταν κυρίως το όνομα του δωρητή-χορηγού της αγιογραφίας, καθώς αυτός επωμιζόταν το κόστος της αγιογραφίας. Σε μετέπειτα χρόνια, μπορεί επίσης να συμπεριλαμβάνονταν και στοιχεία από την προσωπική και οικογενειακή ζωή του ζωγράφου ή σύντομα ποιήματα.