Ηλιας Βενεζης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Καρικατούρα ενός από τους σημαντικότερους πεζογράφους του λογοτεχνικού κινήματος του Μεσοπολέμου που έχει ονομαστεί ''Γενιά του Τριάντα'' (1930). Η κωμική παραμόρφωση του παραπάνω σχεδίου δεν προϊδεάζει για τις οδυνηρές, μαρτυρικές εμπειρίες του προσώπου που απεικονίζεται. Το έργο του Ηλία Βενέζη ήταν εμπνευσμένο κυρίως από το δράμα του Μικρασιατικού Ελληνισμού αλλά και από τα βάσανα της Κατοχής. Το αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία κειμένων της νεοελληνικής λογοτεχνίας σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα της περιόδου του Μεσοπολέμου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Σε μια διδασκαλία για τον Ηλία Βενέζη και το έργο του η εικόνα χρησιμοποιείται ως αφόρμηση, για να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το πρόσωπο του συγγραφέα. Έπειτα οι ίδιοι μπορούν να συγκρίνουν το σχέδιο με φωτογραφίες του Ηλία Βενέζη που υπάρχουν στο διαδίκτυο και να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά στα οποία γίνεται η κωμική παραμόρφωση. Με αυτόν τον τρόπο καθορίζουν τις βασικές αρχές με τις οποίες σχεδιάζεται μια καρικατούρα και συνειδητοποιούν πώς δημιουργείται το κωμικό στοιχείο. Έπειτα κάνοντας μια βιογραφική έρευνα για τον συγγραφέα μαθαίνουν για τα συγκλονιστικά και δραματικά γεγονότα που χάραξαν τη ζωή του και επηρέασαν το έργο του (τούρκικα τάγματα εργασίας, θανατική καταδίκη στην Κατοχή). Τέλος ο διδάσκων προτρέπει τους μαθητές να αντιπαραβάλουν τα βιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα που βρήκαν με το παραπάνω κωμικό σχέδιο και να συζητήσουν γενικότερα για το πώς το κωμικό και το δραματικό στοιχείο συνυπάρχει στην πορεία της ζωής του Ανθρώπου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4025
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Γενιά του 1930 Generation of 1930Γενιά του 1930
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ