Το γλυπτο του "Μοσχοφορου"
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφία που απεικονίζει το γλυπτό του "Μοσχοφόρου", ένα ακέφαλο άγαλμα και ένα κεφάλι αγάλματος. Η φωτογραφία είναι δημοσιευμένη στο βιβλίο Cabrol Elie, Voyage en Grèce 1889 Notes et Impressions, Vingt et une planches en héliogravure et cinq plans lithographiés tirés hors texte, Paris, Librairie des Bibliophiles, 1890. Περιλαμβάνεται στη συλλογή της Ελληνικής Βιβλιοθήκης του Κοινωφελούς Ιδρύματος του Αλέξανδρου Ωνάσση. Η λήψη της φωτογραφίας έγινε κάτω από τον ελληνικό ήλιο, ο οποίος τα έλουζε με το φως του, σχεδόν 1300 χρόνια μετά την καταστροφική επιδρομή των Περσών. Μια φωτογραφία που άγνωστο ποιος είχε τραβήξει και που αποτυπώνει το θάμβος των αρχαιολόγων, καθώς ανακάλυπταν τα αριστουργήματα της κλασικής ελληνικής τέχνης θαμμένα κάτω από την Ακρόπολη. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να παρατηρήσουν την τεχνοτροπία του συγκεκριμένου γλυπτού και να επεκτείνουν την αναζήτησή τους σε πρόσθετες πληροφορίες που αφορούν το γλυπτό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας. Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν αναλυτικά τα γλυπτά που υπάρχουν στη συγκεκριμένη φωτογραφία (το γλυπτό του Μοσχοφόρου, το ακέφαλο άγαλμα και το κεφάλι αγάλματος). Αναφορικά με το γλυπτό του Μοσχοφόρου, μπορούν να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά του γλυπτού (ενδυμασία, κόμη, όψη προσώπου, κεφάλι μόσχου). Επίσης, καλούνται να αντλήσουν από το διαδίκτυο πληροφορίες για το έτος κατασκευής και τις διαστάσεις του αγάλματος. Στα πλαίσια μιας ερευνητικής εργασίας, η οποία θα συμβάλει στην όξυνση της κριτικής του ικανότητας, μπορούν, αφού πληροφορηθούν ότι η Ακρόπολη λεηλατήθηκε από τους Πέρσες το 479 π. Χ., να προβληματιστούν για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διασώθηκε το άγαλμα. Η εικόνα μπορεί να συνδυαστεί με μια διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν από κοντά και άλλα αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4030
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ