Οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις τους μελετώντας το συγκεκριμένο άρθρο που δημοσιεύτηκε στα τέλη του 19ου αιώνα. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για να αναζητήσουν οι μαθητές πληροφορίες για τα πολιτικά δρώμενα της εποχής δημοσίευσης του άρθρου, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο η άποψη του αρθρογράφου είναι δικαιολογημένη λαμβάνοντας υπόψη τα γεγονότα της εποχής. Πιο συγκεκριμένα, οι εμπλεκόμενοι μαθητές θα κληθούν να εντοπίσουν λεπτομερείς πληροφορίες είτε σε βιβλία ιστορίας είτε σε άλλες πρωτογενείς πηγές της εποχής και αφού διαμορφώσουν άποψη για την πολιτική ζωή του τόπου κατά τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, θα συνθέσουν ένα κείμενο, στο οποίο θα τεκμηριώνουν την άποψή τους για την κριτική που ασκεί ο συγκεκριμένος αρθρογράφος. Μπορεί, ακόμη, να ζητηθεί από τους μαθητές να συντάξουν οι ίδιοι ένα άρθρο που θα απαντά στην εν λόγω ασκούμενη κριτική, με επιχειρήματα υπέρ των πρωταγωνιστών της πολιτικής ζωής της χώρας κατά τη χρονική αυτή περίοδο.