Στο μάθημα της Ιστορίας, ο χάρτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναδειχθούν οι πολιτικές και διπλωματικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Νοτιοανατολική Ευρώπη κατά τις αρχές του 20ού αιώνα και σχετίζονταν με τα σύνορα και τις διεκδικήσεις των κρατών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στους Βαλκανικούς και πριν από τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας, οι μαθητές, αφού μελετήσουν προγενέστερους και μεταγενέστερους χάρτες, μπορούν να εξετάσουν συγκριτικά τις αλλαγές των συνόρων πριν από- και μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τέλος, στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας, να μελετήσουν την ελληνική παρουσία (εμπορική, πολιτική κ.λπ.) στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και στη Μ. Ασία κατά τις αρχές του 20ού αιώνα.