Η Ελλαδα και τα συμφεροντα της Αυστριας. 1913
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άρθρο του Παύλου Γιαννίληα, που αναδημοσιεύθηκε στο λογοτεχνικό περιοδικό «Ο Νουμάς». Δημοσιεύθηκε αρχικά στην «Αυστριακή Επιθεώρηση», ημιεπίσημο όργανο της Αυστρίας και λόγω των καίριων και επίκαιρων θεμάτων που πραγματεύεται θεωρήθηκε σημαντικό για μετάφραση και αναδημοσίευση. Το άρθρο ασχολείται με τον τρόπο που η Αυστρία αντιμετωπίζει θέματα που σχετίζονται με την Ελλάδα και τον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο, και ειδικότερα το «Αρβανίτικο, το Κουτσοβλάχικο, το Νησιώτικο, το Μακεδονοθρακικό, το Κυπριακό» ζήτημα, τα οποία την αφορούν έμμεσα. Το άρθρο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ’ Λυκείου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Κατά τη διδασκαλία των Βαλκανικών Πολέμων στην Ιστορία της Γ’ Λυκείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το όρθρο ως πηγή, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τον τρόπο που οι Αυστριακοί αντιμετωπίζουν σύγχρονα ζητήματα που σχετίζονται με την Ελλάδα και τα οποία επηρεάζουν τα συμφέροντά τους έμμεσα. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει το κείμενο φωτοτυπημένο, από ένα σε κάθε θρανίο. Ένας μαθητής διαβάζει τις τρεις πρώτες παραγράφους και εντοπίζουν όλοι μαζί ποια είναι τα ελληνικά ζητήματα που αφορούν την Αυστρία. Επίσης προσδιορίζουν ποιους συνηθίζουν οι Έλληνες να αποκαλούν «Ρωμιούς». Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός αναθέτει σε συγκεκριμένες ομάδες τη μελέτη των επιμέρους θεμάτων: Αρβανίτικο, Κουτσοβλάχικο, Σλαβικό, Θεσσαλονίκης, Νησιώτικο, Κύπρου. Πάνω στη φωτοτυπία έχει σημειώσει τις παραγράφους που αναφέρονται σε κάθε θέμα και ερωτήσεις που θα βοηθήσουν τους μαθητές στη μελέτη τους. Π.χ. Α) Για το Κουτσοβλάχικο: Γιατί το Κουτσοβλάχικο αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την Αυστρία; Ποια η γνώμη του αρθρογράφου για το θέμα αυτό; Β) Για το Σλαβικό: Γιατί ο αρθρογράφος προβληματίζεται ιδιαίτερα για το Σλαβικό θέμα; Με ποια επιχειρήματα καταδεικνύει τη σοβαρότητα του θέματος; Δίνεται χρόνος 10 λεπτών στις ομάδες για να υπογραμμίσουν στο κείμενο τα χωρία που απαντούν στις ερωτήσεις. Οι απαντήσεις ανακοινώνονται στην ολομέλεια. Όλοι μαζί συζητούν και σχολιάζουν τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει ο αρθρογράφος στο τέλος του κειμένου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4041
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Παύλος Γιαννηλιας
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ