Τραγουδι της δικης του Κολοκοτρωνη και του Πλαπουτα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για δύο ποιητικές δημιουργίες με τίτλο: "Ποίησις: τραγούδι της δίκης των δύο αρχηγών Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα. Το άτυχο κυνήγι" δημοσιευμένα στην "Χρυσαλλίδα". Η "Χρυσαλλίς" ήταν σύγγραμμα περιοδικώς εκδιδόμενο δύο φορές το μήνα στην Αθήνα από την 1 Ιαν. 1863 ως τις 30 Δεκ. 1866. Τα τρία κύρια ενδιαφέροντα του περιοδικού ήταν: Φιλολογία - Καλλιτεχνία - Ποικίλα. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να μελετήσουν οι μαθητές τα δομικά χαρακτηριστικά και τη θεματική των δύο ποιητικών έργων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Οι μαθητές καλούνται να διαβάσουν προσεκτικά τα δύο ποιήματα. Στη συνέχεια, αναφορικά με το πρώτο ποίημα "τραγούδι της δίκης των δύο αρχηγών Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα" μπορούν να μελετήσουν και να καταγράψουν όλα τα στοιχεία που αφορούν τη μορφή (στροφές, ομοιοκαταληξία, μέτρο) το περιεχόμενο και τη γλώσσα του. Χρήσιμο θα ήταν να χωρίσουν το ποίημα σε θεματικές ενότητες με τίτλους, για να επεξεργαστούν καλύτερα το περιεχόμενό του. Μπορούν να επισημάνουν το μοτίβο του ομιλούντος πουλιού και τη στάση των στοιχείων της φύσης απέναντι στο θλιβερό γεγονός. Στα πλαίσια μιας ερευνητικής εργασίας οι μαθητές καλούνται να συλλέξουν και άλλα ποιήματα που έχουν παρόμοια μορφή και να εντοπίσουν τα κοινά στοιχεία δόμησής τους. Όσον αφορά το δεύτερο ποίημα "Το άτυχο κυνήγι", μπορούν να ακολουθήσουν την ίδια πορεία επεξεργασίας, δηλαδή να μελετήσουν τη μορφή (ομοιοκοταληξία, στροφές, μέτρο), το περιεχόμενο και τη γλώσσα. Το πρώτο ποίημα "τραγούδι της δίκης των δύο αρχηγών Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα" μπορεί να λειτουργήσει ως αφόρμηση, για να αντλήσουν οι μαθητές τα ιστορικά στοιχεία του ποιήματος στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τη δίκη των δύο αρχηγών, Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4050
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Πόλη και πολίτης City and citizenΠόλη και πολίτης
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σ. Κοντολέων, Σ. Κοντολέων
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ