Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση για εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) εντοπίζουν και άλλα σχέδια στα οποία αποτυπώνεται η άποψη της Αθήνας του 19ου αιώνα, τα συγκρίνουν με το σχέδιο του μαθησιακού αντικειμένου, αλλά και με αντίστοιχα σημερινά σχέδια και δημιουργούν μία σχετική εργασία, εμβαθύνοντας στην πολιτιστική φυσιογνωμία της Αθήνας του 19ου αιώνα, β) αναζητούν πληροφορίες για τον λόφο Αρδηττού και για το δομημένο περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής και ετοιμάζουν μία παρουσίαση, γ) επιλέγουν ένα ύψωμα στον τόπο τους και από εκεί επιχειρούν να φτιάξουν ένα σχέδιο με την άποψη της πόλης τους, όπου θα αποτυπώνεται το δομημένο περιβάλλον, και στη συνέχεια σχολιάζουν τη σχέση του δομημένου περιβάλλοντος με το φυσικό περιβάλλον.