Ο εκπαιδευτικός, συζητώντας για τη ζωή των αρχαίων Ελλήνων, παρουσιάζει το παρόν σχέδιο ως συμπληρωματικό εποπτικό υλικό και αφόρμηση για συζήτηση αναφορικά με τη μουσική στην Αρχαία Ελλάδα. Ζητά από τους μαθητές να περιγράψουν την εικόνα και συμπληρώνει την περιγραφή με στοιχεία του μύθου: ο σιληνός Μαρσύας, πολύ περήφανος που έπαιζε εξαιρετικά τους αυλούς, προκάλεσε σε αγώνα μουσικής τον κιθαρωδό θεό Απόλλωνα. Οι Μούσες, που ήταν κριτές του αγώνα, ανακήρυξαν νικητή τον Απόλλωνα, γιατί μπορούσε να τραγουδά ενώ έπαιζε την κιθάρα του. Αυτό δεν μπορούσε να το κάνει ο Μαρσύας παίζοντας τους αυλούς. Μετά από αυτό, ο Απόλλωνας τιμώρησε σκληρά τον Μαρσύα, βάζοντας έναν υπηρέτη του να τον γδάρει ζωντανό. Στην ανάγλυφη πλάκα απεικονίζεται στα αριστερά ο Απόλλωνας καθισμένος σε βράχο με την κιθάρα δίπλα του, στα δεξιά ο Μαρσύας να παίζει τον διπλό αυλό βηματίζοντας βιαστικά, και στη μέση ένας υπηρέτης του Απόλλωνα με το μαχαίρι στο δεξί χέρι, έτοιμος να επιβάλει στον Μαρσύα την τιμωρία του θεού. Πίσω από τον μύθο διαφαίνεται η άποψη της εποχής ότι η λύρα και η κιθάρα ήταν τα μουσικά όργανα που προτιμούσαν οι αριστοκράτες, ενώ η μουσική του αυλού θεωρείτο κατώτερη. Ακολουθεί συζήτηση αναφορικά με τη μουσική στην Αρχαία Ελλάδα. Ενδεικτικές ερωτήσεις: Ποιες περιστάσεις της ζωής τους συνόδευαν οι αρχαίοι Έλληνες με μουσική; Από πού αντλούμε πληροφορίες για το θέμα αυτό; Ποια αρχαία μουσικά όργανα γνωρίζετε; Ποια είδη μουσικών οργάνων υπήρχαν στην αρχαιότητα; Ποια θέση είχε η μουσική στη ζωή των αρχαίων Ελλήνων;