Άποψη των Ιωαννινων κατα το 1849
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχέδιο με μολύβι και πινελιές ακουαρέλας που απεικονίζει τμήμα της πόλης των Ιωαννίνων και της λίμνης Παμβώτιδας, κατά το 1849, όπως τα είδε και τα απεικόνισε ο Άγγλος συγγραφέας και ζωγράφος Edward Lear, που υπήρξε ένας από τους παραγωγικότερους τοπιογράφους της εποχής του. Ο Lear ταξίδεψε στην Ήπειρο και στη Θεσσαλία από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο του 1849 και κατέγραψε την περιήγησή του αυτή στην έκδοσή του Journals of a Landscape painter in Albania etc., Λονδίνο, Richard Bentley, 1851. Οι εικόνες, που περιέχονται στην έκδοση, αποδίδουν με πιστότητα τα τοπία που απεικονίζονται. Επιπλέον διανθίζονται με διακριτικές ανθρώπινες μορφές, όπως ακριβώς φαίνεται και στο παρόν ΜΑ όπου διακρίνονται ξεκάθαρα δύο τουλάχιστον άτομα ντυμένα με την παραδοσιακή ελληνική φουστανέλα. Η εικόνα έχει διαστάσεις 14Χ21 εκ. και βρίσκεται στη σελίδα 328 της παραπάνω έκδοσης η οποία περιέχεται στη Βιβλιοθήκη του Μουσείου Μπενάκη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το παρόν ΜΑ κατά το μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα της Ιστορίας της Ηπείρου κατά το 19ο αιώνα. Με έναυσμα την προβολή της εικόνας οι μαθητές καλούνται να βρουν στοιχεία που άπτονται της πόλης των Ιωαννίνων και της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου κατά τον προαναφερόμενο αιώνα. Εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά βρίσκουν στοιχεία για: την οικονομική κατάσταση, την παραγωγή και τις ασχολίες των κατοίκων, τη μετανάστευση των Ηπειρωτών και το ρόλο τους στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου τους (κυρίως με δωρεές), την πολιτική κατάσταση και τις προσπάθειες για απελευθέρωση (η Ήπειρος την υπό μελέτη περίοδο βρίσκεται υπό τουρκικό ζυγό), τις τοπικές ενδυμασίες τόσο ανδρών όσο και γυναικών, τις κατοικίες, τα δημόσια κτήρια (κυρίως τα θρησκευτικά που είναι ορατά στην εικόνα) και τα οχυρωματικά έργα της πόλης κ.ά. Όταν ολοκληρωθεί αυτή η φάση της εργασίας των μαθητών, κάθε ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στην ολομέλεια και τελικά συντίθεται μια ολοκληρωμένη εργασία που αφορά όσο το δυνατόν περισσότερες πτυχές που άπτονται τόσο της πόλης των Ιωαννίνων όσο και της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4097
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ