Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις οι μαθητές καλούνται να ερευνήσουν στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας για τη μεσαιωνική Ρόδο, τα τάγματα των ιπποτών, την οργάνωση της πόλης. Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή προτείνεται να συγκεντρώσουν σημερινές φωτογραφίες της πόλης, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές, τη σημερινή χρήση των χώρων και τις όποιες αλλαγές στο αστικό τοπίο. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση /Πολιτιστική κληρονομιά να εντοπίσουν τα στοιχεία που συνέβαλαν ώστε η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου να ενταχθεί στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και να προτείνουν τρόπους για τη διατήρηση και την ανάδειξή της. Στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Αγωγής καλούνται να μελετήσουν την ιστορία της περιοχής, να καταγράψουν εθνότητες που βρέθηκαν εκεί, στοιχεία των πολιτισμών σε διάφορους τομείς όπως Αρχιτεκτονική, Θρησκείες, Καθημερινές συνήθειες κ.α. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μπορούν να αναζητήσουν τα διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία στα συγκεκριμένα κτίσματα της εικόνας.