Οι μαθητές καλούνται να διαβάσουν το κείμενο και υποστηρίζονται από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο σύνθεσης ενός κειμένου με ταξιδιωτικό περιεχόμενο στις αρχές του 20ου αιώνα. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα, για να αναζητήσουν οι μαθητές αντίστοιχα λογοτεχνικά κείμενα ή αποσπάσματά τους, προκειμένου να συγκρίνουν τον τρόπο παράθεσης των εντυπώσεων των ταξιδιωτών/συγγραφέων. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές, αρχικά, θα εντοπίσουν κείμενα με αντίστοιχο περιεχόμενο σε λογοτεχνικές συλλογές ή στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια, θα συγκρίνουν τα αποσπάσματα ή ολόκληρα τα έργα αυτά με το απόσπασμα της εφημερίδας του 1909, συντάσσοντας ένα κείμενο ή δημιουργώντας μια παρουσίαση, όπου θα επισημαίνουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που εντόπισαν ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο ανάμεσα στα έργα που μελέτησαν.