Οι πυραμιδες της Γκιζας και η Σφιγγα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Απόσπασμα βιβλίου (συγκεκριμένα η σελίδα 128) με εικονογράφιση των Πυραμίδων της Γκίζας και την Σφίγγα. Πρόκειται για το βιβλίο του George Sandys με τίτλο "Relation of a journey begun" το οποίο εκδόθηκε το 1615 σε 4 τόμους και περιέχει τις ταξιδιωτικές εντυπώσεις του Sandys από την περιήγησή του στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου του Sandys στο μάθημα της Ιστορίας και στο μάθημα επιλογής της Α΄ Λυκείου "Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" συνδέεται με την αναφορά στην διαμόρφωση νέων επιστημονικών πεδίων που διαμορφώνονται κατά τον 17ο αι. Η ανάπτυξη του περιηγητισμού σε περιοχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας επιτρέπει την συγκέντρωση και καταγραφή στοιχείων που άπτονται της μελέτης των αρχαιοτήτων, της γεωγραφίας και της εθνολογίας των περιοχών αυτών. Το βιβλίο του sandys υπήρξε βιβλίο αναφοράς για όλον τον 17ο αι. και συντέλεσε στην ανάπτυξη νέων επιστημονικών πεδίων που διαμορφώθηκαν στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (του οποίου υπήρξε φοιτητής ο Sandys). Η ίδια η προσωπικότητα του Sandys ως μεγάλου Ουμανιστή "πανεπιστήμονα" του 17ου αι., ο οποίος συνδυάζει την επιστημονική γνώση με την ποιητική φλέβα, μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για την εξέταση της διαμόρφωσης των νέων επιστημονικών πεδίων στα μεγάλα πανεπιστήμια της Ευρώπης, όπου Κλασικές Σπουδές (αρχαία ελληνικά και λατινικά) συνδυάζονται με την επιστήμονική έρευνα. Αξίζει να τονιστεί η συμβολή του Sandys στις επιστήμες μέσω της έκδοσης ενός 4τομου βιβλίου το οποίο κάνει συνολικά 9 εκδόσεις μέσα στον 17ο αι., σε μια εποχή που τα βιβλία, παρά την ανάπτυξη της τυπογραφίας, είχαν περιορισμένη κυκλοφορία. Στη διδακτική πράξη το βιβλίο του Sandys μπορεί να δοθεί ως μελέτη παραδείγματος, ως ιστορική πηγή για την εξέταση του 17ου αι. ως αιώνα της ανάπτυξης των επιστημών μέσω του περιηγητισμού. Παράλληλα, θα μπορούσε να δοθεί και ως ατομική ή ομαδοσυνεργατική συνθετική εργασία, η οποία θα εμπλουτίσει τον φάκελο του μαθητή για την αξιολόγησή του. Η προφορική παρουσίαση στην τάξη μιας τέτοιας συνθετικής εργασίας θα βοηθήσει το σύνολο των μαθητών να κατανοήσουν καλύτερα τον 17ο αι. από απόψεως πολιτισμικής και επιστημονικής και να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται τα επιστημονικά πεδία μέσα στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4131
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Επιστήμη και Ανακαλύψεις Science and DiscoveriesΕπιστήμη και Ανακαλύψεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ