Η διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου του Sandys στο μάθημα της Ιστορίας και στο μάθημα επιλογής της Α΄ Λυκείου "Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" συνδέεται με την αναφορά στην διαμόρφωση νέων επιστημονικών πεδίων που διαμορφώνονται κατά τον 17ο αι. Η ανάπτυξη του περιηγητισμού σε περιοχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας επιτρέπει την συγκέντρωση και καταγραφή στοιχείων που άπτονται της μελέτης των αρχαιοτήτων, της γεωγραφίας και της εθνολογίας των περιοχών αυτών. Το βιβλίο του sandys υπήρξε βιβλίο αναφοράς για όλον τον 17ο αι. και συντέλεσε στην ανάπτυξη νέων επιστημονικών πεδίων που διαμορφώθηκαν στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (του οποίου υπήρξε φοιτητής ο Sandys). Η ίδια η προσωπικότητα του Sandys ως μεγάλου Ουμανιστή "πανεπιστήμονα" του 17ου αι., ο οποίος συνδυάζει την επιστημονική γνώση με την ποιητική φλέβα, μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για την εξέταση της διαμόρφωσης των νέων επιστημονικών πεδίων στα μεγάλα πανεπιστήμια της Ευρώπης, όπου Κλασικές Σπουδές (αρχαία ελληνικά και λατινικά) συνδυάζονται με την επιστήμονική έρευνα. Αξίζει να τονιστεί η συμβολή του Sandys στις επιστήμες μέσω της έκδοσης ενός 4τομου βιβλίου το οποίο κάνει συνολικά 9 εκδόσεις μέσα στον 17ο αι., σε μια εποχή που τα βιβλία, παρά την ανάπτυξη της τυπογραφίας, είχαν περιορισμένη κυκλοφορία. Στη διδακτική πράξη το βιβλίο του Sandys μπορεί να δοθεί ως μελέτη παραδείγματος, ως ιστορική πηγή για την εξέταση του 17ου αι. ως αιώνα της ανάπτυξης των επιστημών μέσω του περιηγητισμού. Παράλληλα, θα μπορούσε να δοθεί και ως ατομική ή ομαδοσυνεργατική συνθετική εργασία, η οποία θα εμπλουτίσει τον φάκελο του μαθητή για την αξιολόγησή του. Η προφορική παρουσίαση στην τάξη μιας τέτοιας συνθετικής εργασίας θα βοηθήσει το σύνολο των μαθητών να κατανοήσουν καλύτερα τον 17ο αι. από απόψεως πολιτισμικής και επιστημονικής και να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται τα επιστημονικά πεδία μέσα στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.