Περι χορου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Π. Γ. Λιδωρίκης, τον Ιούλιο του 1891, συνέγραψε μία μικρή πραγματεία, τριών σελίδων, για την τέχνη του χορού, η οποία δημοσιεύτηκε στο "Ημερολόγιον" του Σκόκου, το 1892 (τόμος 7, αρ. 0). Ο Λιδωρίκης υποστηρίζει ότι ο χορός, ο οποίος, σύμφωνα με τη μυθολογία, προστατευόταν από τη μούσα Τερψιχόρη, γνώρισε μεγάλη άνθηση στη Γαλλία και έφθασε σε σημεία τελειότητας, επί της εποχής του βασιλιά Ερρίκου του Δ΄ (1553-1610) και του Λουδοβίκου ΙΔ΄ (1648-1715), γνωστού και ως βασιλιά Ήλιου, ο οποίος χόρευε υπέροχα. Μάλιστα, το 1661, ο Λουδοβίκος ΙΔ΄ ίδρυσε τη γαλλική βασιλική Ακαδημία χορού. Αντίθετα, σύμφωνα με τον Λιδωρίκη, τον 19ο αιώνα, ο χορός αποτελούσε ωχρή σκιαγραφία του παλαιού μεγαλείου του, γι' αυτό και κλείνει τη μελέτη του με τα λόγια του Γάλλου δραματικού Pierre-Claude Nivelle de La Chaussée (1692- 1754):" Άλλοτε χόρευαν, τώρα χοροπηδούν".

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές μελετούν για τα είδη χορού που κυριαρχούσαν την εποχή του Λουδοβίκου ΙΔ΄, στα σαλόνια των Βερσαλλιών, καθώς επίσης και για τους λαϊκούς χορούς στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές: α) να μάθουν να χορεύουν το μενουέτο και την γκαβότ και να επιχειρήσουν να οργανώσουν έναν διαγωνισμό με αυτούς τους δύο γαλλικούς χορούς, β) να διερευνήσουν την ορθότητα των απόψεων του Λιδωρίκη για τους χορευτές του 19ου αιώνα, σε συνδυασμό με την άνθιση του ρομαντικού μπαλέτου στο Παρίσι, την ίδια περίοδο, γ) να σχολιάσουν την άποψη του Λιδωρίκη ότι, στην εποχή του, ο χορευτής αρκούνταν σε λίγους στροβιλισμούς με την πολύφερνη νύφη, της οποίας η προίκα, αποτελούσε εγγύηση για επιτυχημένη ζωή, εμβαθύνοντας, στον ρόλο του χορού ως μέσου γνωριμίας, δ) να διαβάσουν το βιβλίο του ΄Ιωνα Ζώτου "Αρχές του γαλλικού μελοδράματος: Η λυρική τραγωδία ως δραματικό είδος στη νεοκλασική Γαλλία", το οποίο είναι αναρτημένο στην ψηφιακή μουσική βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", και να επιχειρήσουν να ανεβάσουν μία παράσταση γαλλικού μελοδράματος (π.χ. "Ο γάμος του Φίγκαρο" του Πιερ Μπωμαρσέ (1732-1799).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4142
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Αθλήματα - Χορός Sports - DanceΑθλήματα - Χορός > Χορός DanceΧορός
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Κοινωνικές δεξιότητες & ηθικές αξίες Social Skills and moral valuesΚοινωνικές δεξιότητες & ηθικές αξίες > Ευ Αγωνίζεσθαι Fair playΕυ Αγωνίζεσθαι
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Π. Γ. Λιδωρίκης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ