Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Αλεξανδρος Υψηλαντης-Χαλκογραφια απο τη Γενναδειο Βιβλιοθηκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η χαλκογραφία αυτή ανήκει στα λευκώματα (scrapbooks) του Ιωάννη Γενναδίου, ιδρυτή της Γενναδείου Βιβλιοθήκης. Στα λευκώματά του μάζευε φωτογραφικό υλικό καθώς και άλλα εφήμερα (αποκόμματα από εφημερίδες και βιβλία, γκραβούρες κ.α.). Οι 116 τόμοι των λευκωμάτων πραγματεύονται διαφορετικά θέματα π.χ. ιστορικά ή εθνολογικά (ιματιογραφία) καθώς και τα οικογενειακά του Γενναδίου. Τέσσερα λευκώματα με θέμα "Προσωπογραφία", που περιέχουν πορτραίτα σχετικά με τους ήρωες του 1821,όπως η απεικόνιση του Αλεξάνδρου Υψηλάντη, καθώς και πολλά λευκώματα με ενδυμασίες συμπληρώνουν την εικόνα που μας άφησε ο Γεννάδιος για αυτά τα θέματα. Παρατηρούμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου του Υψηλάντη: ψηλό μέτωπο, μουστάκι, μουσάκι, έντονο βλέμμα αλλά και την ενδυμασία του, με τον υψωμένο γιακά, το λευκό υποκάμισο μόλις να φαίνεται (γιατί τότε θεωρείτο εσώρουχο), τη σειρά των ασημένιων κουμπιών, τα παράσημα, την μεταξωτή λωρίδα κάτω από το αριστερό χέρι και πάνω από τον δεξιό ώμο (ίσως για να καλύπτει το χαμένο από τη μάχη της Δρέσδης δεξί του χέρι ή ως ένδειξη τίτλου ευγενείας). Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη Νεοελληνική Γλώσσα ή στην Ιστορία στο Γυμνάσιο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Προβάλλουμε στους μαθητές μας απόσπασμα από την ταινία «Παπαφλέσσας» με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ (1971). Στους τίτλους έναρξης εστιάζουμε στους συντελεστές και μάλιστα στην Άννα Σταυροπούλου που είναι η διευθύντρια κατασκευής ενδυμάτων. Στη συνέχεια μεταφερόμαστε στη σκηνή που ο Μάκης Ρευματάς υποδύεται τον Αλέξανδρο Υψηλάντη. Ζητάμε από τους μαθητές να τον περιγράψουν και στη συνέχεια να περιγράψουν τη χαλκογραφία. Παρατηρούμε αν η ενδυματολόγος έχει λάβει υπ’ όψιν της την απεικόνιση αυτή του Υψηλάντη ή άλλες παρεμφερείς. Τονίζουμε λοιπόν το αρτιότερο αισθητικό αποτέλεσμα που είχαν όσες ταινίες στηρίζονταν στις πηγές και έραβαν τα κοστούμια από την αρχή. ΙΣΤΟΡΙΑ: Αφού οι μαθητές μας αναζητήσουν στο διαδίκτυο και άλλες απεικονίσεις του Α.Υψηλάντη αλλά και πληροφορίες για τη ζωή του, επιλέγουν να δραματοποιήσουν σε ομάδες διαφορετικά στιγμιότυπα από αυτήν. Π.χ. το διάλογό του με τον Εμμ. Ξάνθο, που του ζήτησε να αναλάβει την αρχηγία της φιλικής εταιρείας και του εθνικού αγώνα και ο Υψηλάντης αποδέχθηκε την πρόταση με συγκίνηση και ονειρεύτηκε να απελευθερώσει την Ελλάδα. Άλλη ομάδα ίσως εμπνευστεί από την ίδρυση του Ιερου Λόχου ή σε πρωταγωνιστκό ρόλο ένας μόνο μαθητής υποδυόμενος τον Υψηλάντη μπορεί να διαβάσει με πάθος την επαναστατική προκήρυξη "Μάχου Υπέρ Πίστεως και Πατρίδος" .
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4144

ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα
> Κειμενικοί τύποι Text typesΚειμενικοί τύποι
> Περιγραφή DescriptionΠεριγραφή
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator