Ιω. Κονδυλακη, Μανια καταδιωξεως
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα χρονογράφημα του Ιωάννη Κονδυλάκη (1861-1920), με τίτλο "Μανία Καταδιώξεως", το οποίο δημοσιεύτηκε στο "Ημερολόγιον" του Σκόκου, το 1897 (τόμος 12, αρ. 0). Ο Ιωάννης Κονδυλάκης υπήρξε κορυφαίος χρονογράφος. Χρονογραφούσε στην εφημερίδα "Εμπρός" και σε άλλες εφημερίδες και περιοδικά, συνήθως με το ψευδώνυμο "Διαβάτης". Στο, τριών σελίδων, χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου ο Κονδυλάκης καυτηριάζει τους ανθρώπους, οι οποίοι υποβάλλουν συνεχώς μηνύσεις, γιατί πιστεύουν ότι όλοι τους αδικούν και τους εκμεταλλεύονται.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση, για την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) επισκέπτονται την ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου και διαβάζουν για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του χρονογραφήματος και στη συνέχεια εντοπίζουν αυτά τα χαρακτηριστικά στο χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου, β) μελετούν από τη διατριβή του Ευστράτιου Mαϊστρέλλη "Ο Κονδυλάκης και το χρονογράφημα", η οποία είναι αναρτημένη στο Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών, το κεφάλαιο που αναφέρεται στη δομή και τα χαρακτηριστικά των χρονογραφημάτων του Κονδυλάκη και εξετάζουν, αν αυτά επαληθεύονται στο χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου, γ) αναζητούν στο " Ημερολόγιον" του Σκόκου και άλλα χρονογραφήματα του Κονδυλάκη, στα οποία πραγματεύεται ένα κλινικό περιστατικό (πχ. "Ο Πάροικος", 1899) και συζητούν για τα προβλήματα που προκαλούνται στο κοινωνικό σύνολο από τις ψυχώσεις και την φρενοπάθεια ορισμένων ατόμων, δ) διερευνούν τα κοινά στοιχεία στο χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου και στους "Σφήκες" του Αριστοφάνη και δημιουργούν μία εργασία εστιάζοντας, στις αρνητικές συνέπειες της δικομανίας, ε) οργανώνουν ένα παιχνίδι ρόλων για να παρουσιάσουν το χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου και σχολιάζουν την απόδοση των ρόλων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4152
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Διαλογικά κείμενα Dialogical textsΔιαλογικά κείμενα
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Χρονογράφημα - Χρονικό Vignette - ChronicleΧρονογράφημα - Χρονικό
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Ι. Κονδυλάκης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ