Ο Φρεμπελ και η εκπαιδευση μεσω της αυτοδραστηριοτητας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι το βιβλίο του Courthope Bowen "Froebel and education by self-activity", το οποίο εκδόθηκε στο Λονδίνο το 1901, από τις εκδόσεις Wiliam Heinemann. Το βιβλίο αναφέρεται στη ζωή του Γερμανού εκπαιδευτικού και παιδαγωγού Φρίντριχ Φρέμπελ (1782-1852) και στις παιδαγωγικές του θεωρίες για την προσχολική αγωγή. Σύμφωνα με τον Φρέμπελ το νηπιαγωγείο είναι η συνέχιση και η επέκταση της ζωής στο σπίτι. Επομένως, η εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο πρέπει να γίνεται μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι και τις αυτοδραστηριότητες. O Φρέμπελ το 1840 δημιούργησε "τον κήπο των παιδιών" (kindergarten) για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Θεωρείται ο ιδρυτής και ο θεμελιωτής της προσχολικής αγωγής. Οι αντιλήψεις του Φρέμπελ εκφράστηκαν στα έργα του: "Αγωγή του ανθρώπου" (1826) και "Μητρικά τραγούδια και χάδια" (1843).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μελετούν το βιβλίο του μαθησιακού αντικειμένου και ετοιμάζουν ένα κείμενο στα ελληνικά, στο οποίο παρουσιάζουν τον Φρέμπελ και το εκπαιδευτικό του σύστημα για το νηπιαγωγείο και επισημαίνουν τα θετικά και τα αρνητικά σημεία αυτού του συστήματος. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν να επισκεφτούν τα φρεμπελιανά σχολεία που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα, να μάθουν για τον τρόπο λειτουργίας τους, να παρακολουθήσουν τις δραστηριότητες των μαθητών και στη συνέχεια να δημιουργήσουν μία εργασία, στην οποία θα συγκρίνουν το πρόγραμμα του φρεμπελιανού σχολείου με το πρόγραμμα ενός τυπικού σχολείου, καθώς και τις επιδόσεις των μαθητών. Εκτός από αυτά, ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να αναθέσει στους μαθητές να διερευνήσουν τις διαφορές ανάμεσα στα φρεμπελιανά και στα μοντεσσοριανά σχολεία που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4162
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αγγλικά English LanguageΑγγλικά > Εκπαίδευση EducationΕκπαίδευση > Κατανόηση γραπτού λόγου ReadingΚατανόηση γραπτού λόγου
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Bowen, Courthope H.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ