Άποψη της Αθηνας, πλατεια Συνταγματος και Λυκαβηττος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το ψηφιακό αντικείμενο ανήκει στο φωτογραφικό αρχείο των αδερφών Ρωμαΐδη, οι οποίοι ασχολήθηκαν κυρίως με τη φωτογράφηση αρχαίων μνημείων. Η λήψη της συγκεκριμένης φωτογραφίας έχει γίνει από τον πιο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της Αθήνας και ένα από τα υψηλότερα σημεία της τότε πόλης, στην περιοχή της Ακρόπολης. Σε αυτή αποτυπώνεται μια όψη της ελληνικής πρωτεύουσας γύρω στα 1890. Παράλληλα καταγράφεται η χωρική επέκταση της πόλης και η μεταβολή του τοπίου με τα νεόδμητα κτίρια του 19ου αιώνα. Ως σταθερά σημεία αναγνώρισης του διαμορφούμενου νέου προσώπου της πόλης ξεχωρίζουν ο λόφος του Λυκαβηττού και περιοχές του σημερινού κέντρου της πρωτεύουσας, όπως είναι η Πλατεία Συντάγματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ένα τεκμήριο τοπικής ιστορίας και ως αφορμή αναζήτησης των αλλαγών και μεταμορφώσεων που γνώρισε η πόλη της Αθήνας στο πέρασμα του χρόνου. Η αναζήτηση μέσω διαδικτύου και η παρατήρηση παρόμοιων φωτογραφιών από τη γύρω περιοχή μπορεί να δώσει μια εικόνα της πολεοδομικής και οικιστικής ανάπτυξης μιας αστικής πόλης μέσω της σταδιακής αντικατάστασης του φυσικού τοπίου, την αλλαγή της φυσιογνωμίας του χώρου και της μεταβολής του σε αστικό/αρχιτεκτονικό τοπίο, τη δημιουργία μιας μεγαλούπολης με την κυριαρχία των ομοιόμορφων πολυκατοικιών υπό την πίεση της εσωτερικής μετανάστευσης και της αστυφιλίας.
Από την άλλη πλευρά η εικονική (με τη χρήση του Η/Υ) περιήγηση σε χώρους όπως η πλατεία Συντάγματος και ο Λυκαβηττός μπορεί να συμβάλλει στην παρακίνηση των μαθητών/τριών να γνωρίσουν την ιστορία των περιοχών αυτών αλλά και παράλληλα στην εξάσκησή τους στην κατανόηση κειμένων (μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών από γραπτές πηγές, εικόνες και μαγνητοσκοπημένα βίντεο). Ιδιαίτερα η Πλατεία Συντάγματος λόγω της προνομιακής της θέσης έχει ταυτιστεί με την ιστορία της ίδιας της πόλης ήδη από την ανακήρυξη της σε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους ενώ η γειτνίασή της με την έδρα της Βουλής των Ελλήνων και το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη καθιστά την περιοχή οικεία σε κάθε κάτοικο και επισκέπτη της χώρας, στοιχείο που συνηγορεί στην παρακίνηση των μαθητών/τριών για αναζήτηση σχετικής πληροφόρησης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4183
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1890 μ.χ. (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πληροφορία > Δεδομένα και πληροφορίες
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη > Ανάπτυξη αστικών, αγροτικών, παράκτιων και νησιωτι... > Αστικοποίηση
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ