Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ο Άρειος Παγος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο ψηφιακό αντικείμενο εικονίζεται ο χώρος του Αρείου Πάγου στα βορειοδυτικά της Ακρόπολης. Πρόκειται για φωτογραφικό τύπωμα του 1851. Ο συγκεκριμένος χώρος έχει συνδεθεί ήδη από την αρχαιότητα με τη θρησκευτική και δημόσια ζωή των Αθηναίων. Αποτέλεσε έδρα του ομώνυμου βουλευτικού και δικαστικού σώματος της Αθήνας ενώ το όνομά του έχει κληροδοτηθεί στο ανώτατο δικαστήριο της χώρας. Σύμφωνα με τη μυθολογία στο βράχο αυτό δικάστηκε για φόνο ο θεός Άρης. Από τον Αισχύλο πληροφορούμαστε ότι ο Ορέστης εξευμένισε τις Ερινύες καταφεύγοντας στον εκεί τόπο λατρείας τους. Στην ιστορία του Αρείου Πάγου καταγράφεται και η επίσκεψη του Αποστόλου Παύλου κατά τα πρώτα χρόνια του χριστιανισμού.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της πολιτικής και κοινωνικής αγωγής και συγκεκριμένα στα πλαίσια της πληροφόρησης των μαθητών/τριών γύρω από την οργάνωση του κράτους, τη θεσμοθέτηση και την απονομή της δικαιοσύνης έτσι όπως αυτή καταγράφεται στη χώρα μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Παράλληλα το ίδιο διδακτικό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Θρησκευτικών ως αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών/τριών με το θέμα της ιεραποστολικής δράσης του Αποστόλου Παύλου και της επίσκεψής του στην Ελλάδα. Στα πλαίσια αυτά και σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του κειμένου της ομιλίας του στο χώρο του Αρείου Πάγου οι μαθητές/τριες θα κληθούν να σχολιάσουν τους τρόπους που χρησιμοποίησε κατά την παρουσίαση των αρχών της νέας θρησκείας, όπως είναι η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου αλλά και η συμπερίληψη στην ομιλία του στοιχείων της αρχαίας ελληνικής σκέψης. Επιπλέον αφορμή για την αξιοποίηση του ίδιου διδακτικού αντικειμένου στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών μπορεί είναι η συζήτηση για τον Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη, σημερινό πολιούχο της Αθήνας, που υπήρξε ένα από τα πρώτα μέλη της χριστιανικής κοινότητας της πόλης, μετά την επίσκεψη του Αποστόλου Παύλου.
Για τους μαθητές/τριες της μικρότερης ηλικιακής κατηγορίας η ίδια εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ως συνοδευτική ιστορική πηγή στη γνωριμία τους με τους θεούς του Ολύμπου και της απόδοσης σε αυτούς ανθρώπινων χαρακτηριστικών. Το παράδειγμα της διεξαγωγής της δίκης του θεού Άρη στο χώρο του Αρείου Πάγου, αποτελεί απόδειξη της απόδοσης σε αυτούς εκτός της ανθρώπινης μορφής και ανθρώπινων ιδιοτήτων, συμπεριφορών και συναισθημάτων.
Επιπλέον η μεταφορά μέρους της ιστορικής και πολιτισμικής μας παράδοσης μέσα από τη σύνδεση της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας με τη σημερινή εποχή μπορεί να επιτευχθεί με τη αξιοποίηση της εικόνας του 1851 κατά την εξάσκηση της εκφραστικής ικανότητας των μαθητών/τριών στην προφορική περιγραφή των γεγονότων που διαδραματίστηκαν στο χώρο του Αρείου Πάγου (όπως αυτά περιγράφονται από τη μυθολογία ή από την αρχαία ελληνική γραμματεία), τη σύνθεση μικρών κειμένων με δοσμένο σχετικό με τους μύθους που διδάσκονται αλλά και τη δραματοποίηση σκηνών από τη συνάντηση του Άρη με τους άλλους θεούς του Ολύμπου ή του Ορέστη με τις Ερινύες, τον εξευμενισμό τους και τη μετατροπή τους σε Ευμενίδες (αφού προηγηθεί και η σχετική ενημέρωση γύρω από αυτές τις χθόνιες θεότητες).
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4184
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1851 μ.χ. (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία Ecclesiastical HistoryΕκκλησιαστική Ιστορία > Εξάπλωση Χριστιανισμού Dissemination of ChristianityΕξάπλωση Χριστιανισμού
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Δωδεκάθεο Twelve OlympiansΔωδεκάθεο
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι Text typesΚειμενικοί τύποι > Περιγραφή DescriptionΠεριγραφή
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Μυθικά Τέρατα, Υβρίδια και Γίγαντες Mythical Beasts, Hybrids and GiantsΜυθικά Τέρατα, Υβρίδια και Γίγαντες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία Ecclesiastical HistoryΕκκλησιαστική Ιστορία > Εξάπλωση Χριστιανισμού Dissemination of ChristianityΕξάπλωση Χριστιανισμού
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Δωδεκάθεο Twelve OlympiansΔωδεκάθεο
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι Text typesΚειμενικοί τύποι > Περιγραφή DescriptionΠεριγραφή
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Μυθικά Τέρατα, Υβρίδια και Γίγαντες Mythical Beasts, Hybrids and GiantsΜυθικά Τέρατα, Υβρίδια και Γίγαντες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator