Η Ακαδημια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο ψηφιακό αντικείμενο απεικονίζεται το κτίριο της Ακαδημίας Αθηνών, η θεμελίωση και κατασκευή του οποίου έγινε αρκετές δεκαετίες πριν από την ίδρυση του ομώνυμου πνευματικού ιδρύματος. Αποτελεί δωρεά του εθνικού ευεργέτη Σ. Σίνα και σχεδιάστηκε το 1859 από τον Δανό αρχιτέκτονα Θεόφιλο Χάνσεν, που ως εκπρόσωπος του νεοκλασικισμού μετέφερε τις επιδράσεις της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής τόσο στα έργα που ανέλαβε στην Αθήνα όσο και στη Βιέννη. Ο πλούσιος ζωγραφικός και γλυπτικός διάκοσμος του κτιρίου και η πλαισίωσή του από τα αγάλματα των θεών Απόλλωνα και της Αθηνάς (έργα του Λεωνίδα Δρόση) αντανακλούν την επίδραση της αρχαίας ελληνικής παράδοσης στα οράματα του ελληνισμού της εποχής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αποτύπωση του κτιρίου της Ακαδημίας Αθηνών από τους αδερφούς Ρωμαΐδη, οι οποίοι ενδιαφέρονταν κυρίως για την φωτογράφιση των αρχαίων μνημείων καταφέρνει να συνδέσει την αρχαία ελληνική παράδοση με την σύγχρονη σε αυτούς εικόνα της Αθήνας. Καθώς η φωτογράφιση του κτιρίου (1895) αντιστοιχεί χρονικά στην πρώτη του χρήση του ως χώρος φιλοξενίας του Νομισματικού Μουσείου (1890), η συγκεκριμένη φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την αναζήτηση και διαχείριση πληροφοριών -μέσα από την προσέγγιση επιπλέον κειμενικού και οπτικοακουστικού υλικού- εκ μέρους των μαθητών/τριών όσον αφορά στην ιστορία του και την πορεία του μέσα στο χρόνο, με σημαντικούς σταθμούς τη θεμελίωσή του από τον Όθωνα (1874), την παράδοσή του στον Πρωθυπουργό Χ. Τρικούπη το 1887, τη χρήση του ως Bυζαντινό Mουσείο αλλά και τη φιλοξενία των Γενικών Αρχείων του Kράτους, καταλήγοντας μέχρι και τη σημερινή δραστηριοποίηση του ιδρύματος της Ακαδημίας Αθηνών. Η ένταξη των σχετικών πληροφοριών μέσα σε μια παρουσίαση θα συμβάλλει τόσο στην αντίστοιχη εξάσκησή τους στη χρήση κατάλληλου λογισμικού αλλά και στην οργάνωση και επιλογή του χρησιμοποιούμενου υλικού.
Από την άλλη πλευρά η αποκάλυψη της σχέσης του συγκεκριμένου κτιρίου με τα μνημεία της αρχαιότητας αλλά και με άλλα κτίρια που σχεδιάστηκαν από τον ίδιο δημιουργό όπως είναι το κτίριο του Αυστριακού Κοινοβουλίου στη Βιέννη (Reichsrat) μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια του οπτικού γραμματισμού των μαθητών/τριών και στην αναζήτηση της πηγής έμπνευσης αλλά και των προθέσεων που κρύβει η μεταφορά αρχιτεκτονικών επιλογών της αρχαιότητας σε μεταγενέστερα σχέδια και κατασκευές.
Παράλληλα το ίδιο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε ένα σχέδιο εργασίας με θέμα τους εθνικούς ευεργέτες και το ρόλο τους στη διαμόρφωση της εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας αλλά και δραστηριοτήτων που αναδεικνύουν την αξία της εικόνας ως ιστορικής πηγής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4186
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
γύρω στα 1895 μ.χ. (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διαπολιτισμικές ανταλλαγές Intercultural exchangesΔιαπολιτισμικές ανταλλαγές
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πληροφορία InformationΠληροφορία > Οργάνωση πληροφορίας Organization of informationΟργάνωση πληροφορίας
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ ICT ApplicationsΕφαρμογές ΤΠΕ > Χειρισμός Υπολογιστή Computer operationΧειρισμός Υπολογιστή
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Παρουσιάσεις PresentationsΠαρουσιάσεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ