Η Ανατολικη πλευρα του Παρθενωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο ψηφιακό αντικείμενο εικονίζεται η ανατολική πλευρά του Παρθενώνα έτσι όπως αυτή αποτυπώθηκε από τον αρχαιολόγο και φωτογράφο A.N.Normand (1851). Η οικοδόμηση του Παρθενώνα υπό την επίβλεψη των σημαντικότερων αρχιτεκτόνων και γλυπτών της αρχαιότητας, όπως του Φειδία, του Ικτίνου και του Καλλικράτη, αποκαλύπτει το αποκορύφωμα της εξελικτικής πορείας που γνώρισε η αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική και τέχνη, κάτω από την επίδραση των αισθητικών αντιλήψεων και των τεχνικών γνώσεων της αρχαϊκής εποχής, αφήνοντας κληρονομιά με τεράστια και παγκόσμια επιρροή. Η φωτογραφία του περιηγητή καταφέρνει να μεταφέρει στην υπόλοιπη Ευρώπη μια ιδανική εικόνα της πόλης, συνδέοντάς την με τον αρχαίο ελληνικό κλασσικό πολιτισμό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή τόσο για την επαφή των μαθητών/τριών με το μνημείο του Παρθενώνα όσο και με το έργο των περιηγητών και τη συμβολή τους στην ανανέωση του ενδιαφέροντος για τον ελληνικό πολιτισμό. Όπως ο ίδιος ο αρχιτέκτονας και φωτογράφος Alfred Nicolas Normand υπογραμμίζει -σε μια επιστολή του χρονολογημένη στα 1851- το θέαμα και τα μνημεία που αντίκρισε στην Ακρόπολη τον αποζημίωσαν για τις όποιες δοκιμασίες και απογοητεύσεις του ταξιδιού του στην Ελλάδα. Η εικόνα του Παρθενώνα επισκιάζει τις υπόλοιπες εικόνες της πόλης της Αθήνας «συστήνοντας» την Ελλάδα ως μέρος του υπόλοιπου πολιτισμένου κόσμου.
Παράλληλα η σύγκριση της φωτογραφίας του A.N.Normand με σύγχρονες απεικονίσεις του Παρθενώνα μπορεί να συμβάλλει στη συζήτηση και την καταγραφή των αλλαγών που υπέστη το μνημείο στο πέρασμα του χρόνου όπως και στην επισήμανση της ανάγκης κατάλληλης συντήρησης και φροντίδας. Από την άλλη πλευρά η παρουσίαση εικόνων με κτίρια διαφόρων χωρών (Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο, Κρατική αρχαιολογική συλλογή στο Μόναχο ή ο Παρθενώνας του Νάσβιλ στις Ηνωμένες Πολιτείες), στα οποία είναι εμφανής η επίδραση της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής μπορεί να συμβάλλει στην εκτίμηση της αξίας του κορυφαίου αυτού έργου, που άσκησε τεράστια επιρροή στην αρχιτεκτονική των εποχών που ακολούθησαν μέχρι σήμερα. Μάλιστα η σύγκριση του μνημείου με το εξωτερικό του κτιρίου των προαναφερόμενων μουσείων μπορεί να οδηγήσει επίσης στην ανάπτυξη επιχειρηματολογίας για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4187
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1851 μ.χ. (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διαπολιτισμικές ανταλλαγές Intercultural exchangesΔιαπολιτισμικές ανταλλαγές
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ