Για τη διδακτική αξιοποίηση προτείνεται στον εκπαιδευτικό να οργανώσει τη συγκέντρωση γραπτών και εικονογραφικών πηγών, για να παρατηρήσουν οι μαθητές τα ιερατικά άμφια, να εξηγήσουν τον συμβολισμό τους, να συσχετίσουν τις ιερατικές στολές με τα αντίστοιχα εκκλησιαστικά αξιώματα, να σχολιάσουν τις διαφορές και να διατυπώσουν τις σκέψεις τους για την εικόνα του σύγχρονου ορθόδοξου ιερέα σε συνάρτηση με την εικόνα ενός καθολικού ιερέα. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές τη μελέτη ιστορικών πηγών, προκειμένου να διαφανεί η σημασία του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης, ειδικότερα ο ρόλος του Πατριάρχη, όσον αφορά τον ελληνισμό της σημερινής Τουρκίας (παλαιότερα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας), αλλά και τη διαφύλαξη της παράδοσης της Ορθοδόξου Χριστιανικής Εκκλησίας. Επίσης, να αναθέσει στους μαθητές να μελετήσουν ιστορικές πηγές της περιόδου 1923-25, προκειμένου να διερευνήσουν το ζήτημα της ανταλλαγής των πληθυσμών, να αναζητήσουν δημογραφικά στοιχεία από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, να σχολιάσουν τις ανθρωπιστικές επιπτώσεις της ανταλλαγής πληθυσμών, να εντοπίσουν ανάλογες ιστορικές περιπτώσεις ανταλλαγής πληθυσμών μέχρι σήμερα και να αντιπαραβάλουν την πρακτική της ανταλλαγής πληθυσμών με το σύγχρονο μεταναστευτικό πρόβλημα.