Οι μπουρλοτιερηδες του εικοσιενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ψηφιοποιημένο παιδικό βιβλίο του Τάκη Λάππα για τους μπουρλοτιέρηδες του 21. Τάκης Λάππας (1904-1995). Ο Τάκης Λάππας γεννήθηκε στη Λιβαδειά. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στράφηκε από νωρίς στη λογοτεχνία και την ιστορική μελέτη. Τιμήθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών (1946, για το βιβλίο του Θανάσης Διάκος), το βραβείο του ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη (1981, για το σύνολο των ιστορικών βιογραφιών του), το πρώτο βραβείο του Συνδέσμου Ελλήνων Λογοτεχνών (1944 για το έργο του Οι Ρουμελιώτες στην Επανάσταση), το βραβείο της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς (1967 για το μυθιστόρημα Δοξασμένη Έξοδος) και άλλες διακρίσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ψηφιοποιημένο παιδικό βιβλίο "Οι μπουρλοτιέρηδες του 21" διατίθεται σε μορφή δωρεάν e-book από την Δημόσια Βιβλιοθήκη της Λιβαδειάς. Συνεπώς, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί μέσα σε σχολικές τάξεις που διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες και υπολογιστές ή σε τάξεις όπου οι νεαροί μαθητές (δημοτικού σχολείου ή και γυμνασίου) διαθέτουν ταμπλέτες (tablets) και μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν μέσα στην τάξη. Η ανάγνωση αποσπασμάτων μέσα στην τάξη μπορεί να συνδεθεί τόσο με την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε νεαρούς μαθητές όσο και με την εξοικείωση των μαθητών με ιστορικά γεγονότα μέσω μιας συγκινησιακής (μυθιστορηματικής) αφήγησης που ενέχει την μυθοπλασία. Το βιβλίο του Τάκη Λάππα μπορεί να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν και τα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα με ιστορικό περιεχόμενο (Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου, Τα μυστικά του Βάλτου, κλπ). Διαμορφώνουν εθνική συνείδηση, παρέχουν ιστορικές πληροφορίες και γνώσεις, συμβάλλουν στην ανάπτυξη της φαντασίας, αλλά και καλλιεργούν ποικιλλοτρόπως τους μικρούς μαθητές. Επίσης, συντελλούν στην ανάπτυξη γλωσσικού αισθητηρίου, μέσω της γλαφυρής δημοτικής γλώσσας της αφήγησης. Ο διδάσκων, λοιπόν, μπορεί: α) να διαβάζει αποσπάσματα μέσα στην τάξη ως αφόρμηση για την ιστορική αφήγηση στο μάθημα της Ιστορίας ή σε περιόδους εθνικών επετείων και να ενθαρρύνει τους μαθητές του να διαβάζουν αποσπάσματα ή και ολόκληρο το βιβλίο κατ' ιδίαν β) να αναθέτει σε ομάδες μαθητών την ανάγνωση των επιμέρους κεφαλαίων (Ερεσός, Χίος, Σπέτσες, κλπ) και να τους ζητά να αφηγηθούν προφορικά στην ολομέλεια της τάξης τα κεφάλαια που τους ανατέθηκαν, ώστε να ακολουθεί ελεύθερη συζήτηση. γ) να δημιουργεί από επιμέρους κεφάλαια ή επιμέρους σκηνές της ιστορικής μυθοπλασίας μια δραματοποίηση των επιμέρους σκηνών και να ενθαρρύνει τους μικρούς μαθητές να δραματοποιούν το βιβλίο ως θεατρικό παιχνίδι δ) να αντλεί από το βιβλίο στοιχεία για να οργανώσει σχολικές εορτές κατά τις σχολικές επετείους Το γεγονός ότι το βιβλίο χωρίζεται σε κεφάλαια που τα ορίζουν γεωγραφικές περιοχές θα μπορούσε να βοηθήσει τον διδάσκοντα να το αξιοποιήσει και στην Τοπική Ιστορία στο δημοτικό σχολείο. Θα ήταν, επίσης, ενδιαφέρον η οργάνωση ενός εθνικού etwinning με θέμα τον ναυτικό αγώνα κατά την ελληνική επανάσταση που να συνδέει σχολεία από τις περιοχές που αναφέρονται στο βιβλίο: Ερεσός, Μυτιλήνη, Σάμος, Χίος, Σπέτσες, Ναύπλιο, κλπ. Το διασχολικό αυτό project θα μπορούσε να σχετιστεί με σχολικές εκπαιδευτικές επισκέψεις σε ναυτικά μουσεία ή στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην Αθήνα, το οποίο διαθέτει αίθουσα αφιερωμένη στον Ναυτικό Αγώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4197
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Λάππας, Τάκης Ηρ., Λάππας, Τάκης Ηρ.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ