Η φωτογραφία του λήσταρχου Νταβέλη μπορεί να αξιοποιηθεί ποικιλλοτρόπως στην διδακτική πράξη, στο μάθημα της Ιστορίας, ανάλογα με το επίπεδο της τάξης. Δεδομένου ότι ένα από τα επεισόδια της δράσης του συνδέεται με τον Κριμαϊκό Πόλεμο, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε σχέση με τη διδασκαλία των πολεμικών γεγονότων του πολέμου σε σχέση με τον αποκλεισμό της Αθήνας από τον συμμαχικό στόλο. Ωστόσο, προσφέρεται περισσότερο για τη διδασκαλία των κοινωνικών συνθηκών της εποχής καθώς και για την προσπάθεια να εξηγηθεί η καθημερινή ζωή στην Αθήνα και στην ύπαιθρο κατά την εποχή του Όθωνα. Η σχέση του Νταβέλη με άλλα γνωστά πρόσωπα της εποχής (όπως π.χ. η Δούκισσα της Πλακεντίας, η Κόμισα Μπανκόλι) καθώς και περιοχές και τοπωνύμια της Αττικής (π.χ. Μονή Πετράκη, Μονή Πεντέλης, κλπ), επιτρέπει την αξιοποίηση της βιογραφίας του Νταβέλη σε σχέση με την Τοπική Ιστορία στο πλαίσιο διαθεματικού προγράμματος (Ερευνητική Εργασία-Project για το λύκειο ή πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα για την υποχρεωτική εκπαίδευση). Στο πλαίσιο των διαθεματικών αυτών προσεγγίσεων θα ήταν χρήσιμη η επίσκεψη σε μουσεία και ιστορικά μνημεία που συνδέονται με τον Νταβέλη ή απλώς με την εποχή του: Μέγαρο Δουκίσης Πλακεντίας (Βυζαντινό Μουσείο), Μέγαρο Δούρου-Ευταξία (Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών), Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, κλπ. Ο διδάσκων μπορεί να αναθέσει ερευνητικές ομαδοσυνεργατικές εργασίες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, στο πλαίσιο της οργάνωσης του διαθεματικού του προγράμματος. Ενδεικτικά προτείνεται: α) η σχέση του Νταβέλη με την Κόμισσα Μπανκόλι β) η οργάνωση της Χωροφυλακής κατά την Οθωνική περίοδο γ) ο ρόλος των ληστών στην ελληνική ύπαιθρο κατά τον 19ο αι. δ) η καθημερινή ζωή στην Αθήνα τα χρόνια του Όθωνα και της Αμαλίας