Το Ερεχθειο και ο Λυκαβηττος το ηλιοβασιλεμα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για μια ιστορική φωτογραφία με χρονολογία λήψης το 1923. Στην εικόνα απεικονίζεται η νοτιοδυτική πλευρά του Ερεχθείου στην Ακρόπολη και στο βάθος ο Λυκαβηττός το ηλιοβασίλεμα. Ο ναός βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του βράχου της Ακρόπολης. Κτίστηκε μεταξύ των ετών 421-406 π.Χ., αντικαθιστώντας τον ''Αρχαίο ναό'', που βρισκόταν λίγο πιο νότια και ήταν αφιερωμένος στην Αθηνά Πολιάδα. Στο βάθος φαίνεται ο Λυκαβηττός, ένας λόφος με ύψωμα 227 μέτρα πάνω από την πόλη. Στον Λυκαβηττό υπάρχει το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου. Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και την κατανόηση της αρχιτεκτονικής της κλασικής εποχής αλλά και για τη μελέτη και την εξέλιξη του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ιστορίας για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σ’ ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε να συνδεθεί η πολιτισμική κληρονομιά με υλικά του Περιβάλλοντος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει εποπτικό υλικό στο μάθημα της Ιστορίας. Οι μαθητές παρατηρούν και περιγράφουν τη φωτογραφία και στη συνέχεια συζητούν για την αρχιτεκτονική του ναού. Οι μαθητές θα μπορούσαν να περιηγηθούν εικονικά στην Ακρόπολη για να δουν συνολικά το χώρο και τα μνημεία και να εντάξουν το Ερέχθειο στο περιβάλλον στο οποίο ανήκει. Eπίσης, θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν βίντεο με τρισδιάστατη αναπαράσταση της Ακρόπολης στην οποία ανήκει το Ερέχθειο και να περιηγηθούν εικονικά στο μουσείο της Ακρόπολης που βρίσκονται οι Καρυάτιδες. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν, συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό, να πραγματοποιήσουν επίσκεψη στο Λυκαβηττό, όπου βρίσκεται το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες θα μπορούσαν να μελετήσουν τα μνημεία της Ακρόπολης και το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου και να παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης τη μελέτη τους. Τέλος, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα λεύκωμα με φωτογραφικό υλικό από τα μνημεία καθώς και μια παρουσίαση όπου θα αποτυπώνεται η αλλαγή στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον με την πάροδο των χρόνων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4241
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ