Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της βυζαντινής ιστορίας για τη διδασκαλία της ιστορίας της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που χωρίστηκε σε δυτική και ανατολική (βυζαντινή). Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να μελετήσουν κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο, επιλεγμένα από τον εκπαιδευτικό, για να κατανοήσουν τις αιτίες που οδήγησαν στην παρακμή και την πτώση. Στη συνέχεια, μπορούν να αναζητήσουν υλικό και από άλλες πηγές και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση στην οποία θα προβάλλουν τα βασικά σημεία στην ιστορία της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (ακμή, παρακμή, πτώση) αλλά και κατ' επέκταση και της δυτικής. Θα πρέπει να τονιστεί στους μαθητές ότι το βιβλίο είναι ένα έργο το οποίο αναδεικνύει το πνεύμα μιας συγκεκριμένης εποχής αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μοντέλο ιστορικής έρευνας και γραφής. Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν και άλλες πηγές ώστε να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που συγκεντρώνουν και να ελέγχουν με αυτό τον τρόπο τις ιστορικές πηγές τους. Οι μαθητές στο Γενικό Λυκείο διδάσκονται αγγλικά και η μελέτη αποσπασμάτων από ένα βιβλίο στην αγγλική γλώσσα θα τους βοηθήσει να εξασκήσουν και τις δεξιότητες εκμάθησης ξένης γλώσσας. Θα ήταν όμως δυνατό να εμπλακεί στη εν λόγω δραστηριότητα και η διδάσκουσα αυτό το αντικείμενο στη σχολική μονάδα.