Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ο Κ. Σεβαστιανωφ και τα χειρογραφα του Αγιου ορους
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για κείμενο με τίτλο "Ο Κ. Σεβαστιανώφ και τα χειρόγραφα του Αγίου όρους" δημοσιευμένο στο περιοδικό "Χρυσαλλίς", τόμ. 4, αρ. 92 (1866). Το κείμενο έχει ως βασικό θέμα διάφορα χειρόγραφα που βρέθηκαν στο Άγιο όρος και περιγράφει τη μέθοδο που εφάρμοσε ο Κ. Σεβαστιανώφ, για να τα αποκαταστήσει και να μεταδώσει τους αρχαιολογικούς θησαυρούς που περιείχαν τα χειρόγραφα, όπως ευαγγέλια, βιβλίο με γλαγολιτικά γράμματα, μετάφραση λειτουργίας του αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου, χρυσόβουλα, διατάγματα, συναξάρια και άτλαντα. Η "Χρυσαλλίς" ήταν περιοδικό που εκδιδόταν δύο φορές το μήνα στην Αθήνα από 1 Ιαν. 1863 ως 30 Δεκ. 1866. Τα τρία κύρια ενδιαφέροντα του περιοδικού ήταν: Φιλολογία - Καλλιτεχνία - Ποικίλα. Αναλυτικότερη είναι η διαίρεση του “Πίνακα των περιεχομένων” που οριοθετεί και τις κατηγορίες της ύλης που φιλοξενούνται στις σελίδες της Χρυσσαλίδος: Φιλολογία, καλλιτεχνία, αρχαιολογία, ιστορικαί μελέται, φυσική και αστρονομία, τοπογραφίαι, βιογραφίαι, ποιήσεις, βιβλιογραφίαι, περιηγήσεις, διηγήματα, μυθιστορήματα, ήθη και έθιμα, επιφυλλίδες και διάφορα. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί α) ως υλικό για μελέτη των χειρογράφων του Αγίου όρους και β) για να γνωρίσουν την επιστήμη της παλαιογραφίας, δηλ. της επιστήμης που μελετά τα αρχαία συστήματα γραφής και της κριτικής των κειμένων, που στοχεύει στην κριτική έκδοση των κειμένων, δηλ. στην αποκατάσταση, στην όσο το δυνατόν πλησιέστερη μορφή του κειμένου προς το πρωτότυπο του συγγραφέα.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας. Οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν προσεκτικά το κείμενο, να εντοπίσουν το θεματικό του κέντρο και, με τη βοήθεια Λεξικών, να προσπαθήσουν να αποδώσουν το κείμενο στη νέα ελληνική γλώσσα. Στη συνέχεια, μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, οι οποίες αφορούν το κείμενο, όπως: 1) Τι ανακάλυψε ο κ. Μινωΐδης Μηνάς στο Άγιο όρος το 1843, γιατί ήταν σημαντική η ανακάλυψή του και ποια η σχέση του με το πρωτότυπο κείμενο; 2) Να αναζητήσετε πληροφορίες για τον λεξικογράφο Σουΐδα. 3) Ποιες πληροφορίες αντλούμε α) για τον Παπετή β) για τον Παύλο Λουδοβίκο Κουρίερο γ) για τον Κ. Σεβαστιανώφ 4) Ποιος ἠταν ο στόχος του Κ. Σεβαστιανώφ; 5) Ποιες μεθόδους χρησιμοποίησε ο Σεβαστιανώφ για την αντιγραφή -αποκατάσταση χειρογράφων; 6) Ποιες λεπτομέρειες των χειρογράφων αποκαλύπτονται χάρη στη μέθοδο του; 7) Ποιοι είναι οι βιβλιογραφικοί θησαυροί του; 8) Ποιες πληροφορίες αντλούμε για τα Συναξάρια; 9) Τι απεικονίζεται στα χειρόγραφα του μοναστικού βίου; 10) Ποιο είναι το πιο πολύτιμο εύρημα και γιατί; Ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει στους μαθητές με ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής παρουσίασης εικόνες χειρογράφων, για να μπορέσουν να γνωρίσουν οι μαθητές διαφορετικά είδη γραφής, marginalia (δηλ. σχόλια στο περιθώριο του χειρογράφου), τρόπους διακόσμησης και θέματα εικονογράφησής τους. Στο μάθημα της Ιστορίας, το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση, για να διαπιστώσουν το ρόλο που έπαιξε το μοναστήρι του Αγίου όρους στη διάσωση χειρογράφων και για να μελετήσουν τη διαδικασία αντιγραφής και αποκατάστασης χειρογράφων. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στο διαδίκτυο πληροφορίες για το γλαγολιτικό, το κυριλλικό αλφάβητο, τους γεωγράφους Πτολεμαίο, Στράβωνα και Αρριανό. Το αντικείμενο προσφέρεται, για να γνωρίσουν οι μαθητές την επιστήμη της παλαιογραφίας, δηλ. της επιστημονικής μελέτης των αρχαίων συστημάτων γραφής. Συγκαταλέγεται στις βοηθητικές επιστήμες της ιστορίας και είναι κλάδος της φιλολογίας. Η παλαιογραφία ερευνά την εξέλιξη της γραφής και των τύπων μέσα στο χρόνο. Με την βοήθεια της παλαιογραφίας είναι δυνατός ο προσδιορισμός της ηλικίας αχρονολόγητων κειμένων, ή η διασταύρωση διαθέσιμων πληροφοριών για το χρονικό, γεωγραφικό ή ιστορικό τους πλαίσιο. (wikipedia)
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4248
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
> Θέματα TopicsΘέματα
> Πολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα Culture - Art - LanguageΠολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
[Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator