Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να μελετήσουν ποιήματα που ανήκουν σε διαφορετικά ρεύματα ώστε να κατανοήσουν τις αλλαγές από την παραδοσιακή στη μοντέρνα ποίηση μέσα στο χρόνο. Η κάθε ομάδα θα μελετήσει από ένα λογοτεχνικό ρεύμα (ρομαντισμός, παρνασσισμός, συμβολισμός, υπερρεαλισμός, μοντερνισμός).Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές το συγκεκριμένο ποίημα καθώς και κάποια άλλα που θα έχει επιλέξει και τους καλεί να εντοπίσουν μόνοι τους τα χαρακτηριστικά στοιχεία που έχει κάθε ποίημα (θέμα, γλώσσα, ύφος, ομοιοκαταληξία κτλ.). Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θα συζητήσει με τους μαθητές τα πορίσματα της μελέτης τους, ώστε να τους καθοδηγήσει σωστά και να ξεκαθαρίσει τυχόν ασάφειες. Στο τέλος, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν έναν εννοιολογικό χάρτη που θα παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά στοιχεία κάθε ρεύματος ή ένα έντυπο ή ψηφιακό λεύκωμα με προσωπογραφίες ποιητών όπου δίπλα από κάθε εικόνα θα υπάρχει ένα αντιπροσωπευτικό ποίημά τους. Η δομή του λευκώματος θα αρχίζει με ποιητές που ανήκουν στον ρομαντισμό, μετά στον παρνασσισμό κτλ. Θα ακολουθεί, δηλαδή, τη χρονολογική σειρά με την οποία αναπτύχθηκαν τα λογοτεχνικά ρεύματα. Είναι αναγκαίο να τονιστεί ότι ένα λογοτεχνικό ρεύμα μπορεί να επηρεάζει κάποιο άλλο και σ' ένα ποίημα να συνυπάρχουν στοιχεία από δύο λογοτεχνικά ρεύματα.