Πυλος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για απεικόνιση της Πύλου του 19ου αιώνα από την πλευρά της θάλασσας, που περιλαμβάνεται στην επανέκδοση του 1882 του βιβλίου με τα έργα τοπογραφικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος του Christopher Wordsworth (30 Οκτωβρίου 1807 - 20 Μαρτίου 1885), του Άγγλου επισκόπου και ανθρώπου των γραμμάτων, που περιηγήθηκε στην Ελλάδα στα 1832-1833. Η Πύλος κουβαλά στα χώματά της βαριά κληρονομιά, τόσο από την Αρχαιότητα και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό όσο και από τα χρόνια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα. Πρόκειται για μια γραφική, ναυτική πολιτεία, χτισμένη αμφιθεατρικά μπροστά από τον κόλπο του Ναυαρίνου. Στην περιοχή της Πύλου έχουν ανακαλυφτεί αξιόλογοι αρχαιολογικοί θησαυροί.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την ιστορία της Πύλου, που είναι γνωστή από την περίφημη ναυμαχία του Ναβαρίνου στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, και την μακρόχρονη ιστορία της από τα Ομηρικά χρόνια όπου αναφέρεται ως το Βασίλειο του Νέστορα, έως τα Βυζαντινά χρόνια, περί τον 6ο αιώνα (τότε λεγόταν «Ζόγκλος») και καταλήφθηκε από τους Αβάρους και ονομάστηκε Αβαρίνος, από όπου προέκυψε αργότερα η ονομασία Ναβαρίνο (νέο αβαρίνο). Οι μαθητές μπορούν να επισκεφθούν την Πύλο και να υλοποιήσουν έρευνα και μελέτη (εάν είναι δυνατόν) ή να αναζητήσουν ομαδοσυνεργατικά γραπτές πηγές και φωτογραφικό ή βιντεοσκοπημένο υλικό, γύρω από την ιστορία της Πύλου και τους αρχαιολογικούς της χώρους, όπως το Νιόκαστρο, με την Ακρόπολη του κάστρου, το Ναό Μεταμόρφωσης Σωτήρος και τη συλλογή του Γάλλου φιλλέληνα Rene Puaux, το Ανάκτορο του Νέστορα, το σπίτι του ολυμπιονίκη Κώστα Τσικλητήρα, που βρίσκεται στο λιμάνι και έχει πρόσφατα ανακαινιστεί, προκειμένου να στεγάσει τη Βιβλιοθήκη και την Πινακοθήκη του δήμου Πύλου, την Πλατεία Ναυάρχων, τον τάφο του Παύλου Βοναπάρτη, το μνημείο για τους Έλληνες πεσόντες της μάχης της Σφακτηρίας, το μνημείο του φιλέλληνα κόμη Σανταρόζα, το Αντωνοπούλειο Μουσείο της Πύλου, με εκθέματα από την Μυκηναϊκή, Αρχαϊκή, Ελληνιστική και Ρωμαϊκή Εποχή, κ.ά. και να εκθέσουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο σχολείο ή στην ιστοσελίδα του σχολείου τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4250
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.)
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ