Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Θρησκευτικών, ώστε οι μαθητές μέσα από ομαδοσυνεργατικές, διερευνητικές εργασίες να μελετήσουν την ιστορία των εκκλησιών του Μυστρά, να αναζητήσουν και να εντοπίσουν στο χάρτη τους ναούς, τους προστάτες αγίους και να συγκεντρώσουν σχετικό πληροφοριακό υλικό και φωτογραφίες, να αναζητήσουν αρχιτεκτονικά στοιχεία των δομών των ναών, να αναζητήσουν βυζαντινές εικόνες, αγιογραφήσεις των συγκεκριμένων ναών και τοιχογραφίες τους και γενικά να συγκεντρώσουν ιστορικό και φωτογραφικό υλικό από τη λειτουγία τους ως σπουδαίων κέντρων, όχι μόνο θρησκευτικής λατρείας, αλλά και κοινωνικής δραστηριότητας, στο πέρασμα των χρόνων. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να διερυνήσουν ομαδοσυνεργατικά, την ιστορία του τοπίου και της τοπικής κοινωνίας "της νεκρής πολιτείας”, του σημερινού Μυστρά, μέσα από διάφορα απομνημονεύματα, ημερολόγια, δημόσια έγγραφα, έργα τοπικών ιστοριογράφων, τοπικό τύπο, ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας, κ.ά., και να αποκτήσουν περαιτέρω γνώσεις για την εξέλιξη της πόλης, της τοπικής κοινωνίας και της πολιτιστικής φυσιογνωμίας της από τις αρχές του 13ου αιώνα μέχρι σήμερα, όπως και του γεγονότος ότι από το δεσποτάτο του Μυστρά ξεκίνησε και στέφθηκε αυτοκράτορας (υπάρχει και το σημείο στέψης) ο τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου, Κων/νος Παλαιολόγος.