Οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν τον χάρτη του 1688 και να τον συγκρίνουν με έναν σύγχρονο χάρτη του Αμβρακικού Κόλπου για να διακρίνουν την αλλαγές του μέσα από τις φυσικές και ιστορικές συνθήκες και τις μεταβολές που υπέστη μέσα στο χρόνο από τις άμεσες ή έμμεσες ανθρώπινες επεμβάσεις. Μέσα από συνεργατικές, διερευνητικές εργασίες, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν τον υγρότοπο του Αμβρακικού Κόλπου και τα σπάνια ή απειλούμενα είδη όπως ο Νυχτοκόρακας, η Χαλκόκοτα, η Πετροπέρδικα, το Κουφαηδόνι, η Βαλτόπαπια, ο Φιδαετός, κ.ά., ώστε να εκτιμήσουν την οικολογική του αξία και να τον συγκρίνουν με τους άλλους υγρότοπους της χώρας μας, οι οποίοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του φυσικού τοπίου της, για να εκτιμήσουν την πληθώρα ευεργετικών υπηρεσιών τους για τον άνθρωπο, αλλά και για τους άλλους οργανισμούς και να ευαισθητοποιηθούν για την προστασία τους. Οι μαθητές μπορούν να οργανώσουν μια έκθεση φωτογραφίας με τα σπάνια ή απειλούμενα είδη, αλλά και να συγγράψουν μιας ενιαία συνθετική εργασία για την προστασία τους και να τη δημοσιοποιήσουν στον τοπικό τύπο ή στο διαδίκτυο.